Miss Truckie

Så har det återigen gått några veckor. Tanken när jag slutade på farmen var att jag skulle sluta på farmen, men efter en vecka i Perth blev jag uppringd och tillfrågad om jag ville göra 3 dagars lastbilskörande. Ja okej då, men...klarar jag verkligen av det? Jodå, det försäkrades jag om, allt skulle gå bra. Tisdag morgon kom jag hit, och hoppade in i lastbilen, som för övrigt inte var en lastbil utan en dump truck. Ja herrejävlar... Det var inte det lättaste då hytten och kroppen är helt avskiljda, styrningen är inte sammankopplad överhuvudtaget. Jag fick spel. Det kändes lite som att övningsköra med lilla mammo, Jamie satt bredvid mig och dirigerade 'Brake, no, stop, that way, no, here!' Frispelet kom när han tog över ratten... Och då kom även tårarna :) Jag var så sjukt arg på den fula gula lastbilen som kändes som ett monster! Vi åkte hem och åt lunch, och kom sedan tillbaka och jag skulle testa att köra själv. På nåt jäkla vänster så bara satt det, jag klarade det hur lätt som helst, allt gick kanon! Både jag och Jamie var lite halvt förvånade, det gick bra mycket bättre än förväntat :) Det är lite som att åka en konstant berg och dalbana, vilket kan låta sjukt skoj... Det skumpar och bumpar och hoppar och har sig, och ryggen är halvt trasig när arbetsdagen är slut... Nåja, 3 dagar flöt på, åkte tillbaks till Perth och jobbade, följande vecka samma sak, tillbaks på farmen för 3 dagar, och denna vecka likaså. Det är nu torsdag och detta får bli sista veckan på farmen :) Saknar att vara i Perth fulltid, det blev liksom bara en hel vecka i storstan innan jag åkte tillbaks till farmen igen. Ikväll åker jag tillbaks, och sedan är det jobb jobb jobb som gäller igen. Vi funderar lite på Kambodja i Augusti, men allt beror på pengar och hur livet ser ut då :) Tiden flyger förbi, det är en sak som är säker! Har redan varit här i 2 månader (+12 månader) sedan jag kom tillbaks från Sverige...

Och för er nära och kära - godis (marabouchoklad och en trevlig hälsning haha) tas gärna emot på:

Sandra Gustafsson
1/74 Ravenslea Drive
Parkwood 6147
Australia

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: pappa

Lyckliga du som får köra dumper.Hade varit ett passande jobb till mig :)

2013-03-17 @ 18:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0