Sol&bad

Nånting gör att vi inte vaknar förrän 12, varenda jäkla dag!!! Ställer 17 olika alarm, placerar dom långt ifrån sängen, drar bort gardinerna från fönstret så att solen ska lysa in och störa...men icke! Har aldrig varit så morgon (middags?) trött som här i Thailand. Undrar om det har med 35-gradig värme att göra... :) Igårkväll gick vi på Ladyboyshow, en mycket intressant upplevelse :) Killarna (tjejerna) är sjukt snygga!!! En av tjejerna flörtade lite med Tomas för att få låna hans tändare, tror aldrig jag sett Tomas så förnärmad haha ;) Idag blev det världens vidrigaste frukost på Ban's, strand&hav och sen vidare till Hacienda, ett mysigt ställe med minigolf & biljard. Käkade chiliconcarne och sen stack vi hem en stund till Mange&Calle. Har funderingar på att byta boende också, så troligtvis kommer det inom de närmsta dagarna... Nu är det snart sängdags här så so long så länge! :)

Solnedgång på Koh Tao! :)

Ännu en varm dag på Koh Tao

Jäklar vad varmt här är! Hemma frös jag rumpan av mig och nu är här så varmt så man nästan avlider... Men jag är glad för det, har bara typ 15 meter till vattnet så det är där man hittar mig på Tao :) Internethastigheten på Wifi är så dålig så det inte går att lägga upp bilder via bloggappen, får skicka upp dom via facebook istället. Hoppas ni har det bra där hemma i stormen! ;)

Jisses vilken resa!

Lämnade Bangkok efter några dagar där (har varken koll på tid eller datum längre i värmen). Bussen skulle gå 18.00 och ta 8 timmar... Jo tjena, 19.30 satt vi på bussen och var framme 06.00 i Surat Thani (inte i Chumphon som var bestämt)... Satt i typ 2 timmar och väntade på en ytterligare buss som skulle ta oss till hamnen, och runt 10-tiden satt vi på en båt som gungade värre än fan! Riktigt vidrigt... När klockan var runt 12 släppte de av oss på Koh Phangan (vi skulle till Koh Tao....!) och sa att de inte kunde köra längre på grund av stormen som var på väg. Storm? Fan, solen sken ju som bara den och jag såg inga moln? Hursomhelst, ngn thailändare såg till att vi fick betala lite extra för att åka på en större båt som skulle klara av vågorna...så vi hoppade på, ovissa om vad som väntade... DET VAR DEN VÄRSTA JÄVLA BÅTTUREN I MITT 24-ÅRIGA LIV!!! Fick sätta oss ute för att inte dö av sjösjuka, båten kastades mellan vågorna och vi blev översköljda av vatten som skvätte in i båten. Folk satt inne i båten och spydde överallt, riktigt vidrigt.. I två timmar satt vi på båtjäklen, när vi väl var framme var jag alldeles grön och i en helt annan värld, och nu vet jag inte hur jag ska ta mig härifrån, båtresan har skrämt livet ur mig ;) Nåja, nu har vi varit på Koh Tao i några dagar och allt jag kan summera är: det är vaaaarmt! Solar och badar varje dag, får massage lite då och då, nåt annat orkar man inte :) Bad news är att Tomas plånbok blev stulen från vår bungalow och enda personen som varit där är städerskan men de har aaaaaldrig hört att ngt liknande hänt. Såklart. Sen funkar inte mitt visakort heller, men med lite hjälp från älskade mamma där hemma så löser det sig. Nåja, nu är klockan 21 här och vi får se var kvällen på Tao tar oss... Kram till alla där hemma! <3

Bangkok - Khao San Road

Anlände till ett 31 grader varmt Bangkok igårkväll runt 19.30, Calle och Mange överraskade oss på flygplatsen och tillsammans tog vi taxi till Khao San Road. Checkade in på @Home Guest house där M&C redan bodde. Efter en väldigt efterlängtad dusch så gick vi ut och gjorde stan ;) En mycket galen kväll! Blev övertalade att se pingpong show - DET var det sjukaste jag någonsin sett, och jag kommer aldrig mer göra om det, men nu vet jag vad det handlar om iaf ;) Usch! Massa padthai och vårrullar har vi tryckt i oss, jisses, jag är en sucker för Thaimat! :) Idag blev en lugn dag, fortfarande jetlag och man är väldigt ovan vid vädret, 35 graders fuktig värme är inget man har hemma direkt. Alldeles strax ska vi kila iväg och få thaimassage, ska bli underbart efter att ha burit all packning igår. Bifogar en bild på vårt hostel :) So long mina vänner, hälsa Sverige från mig ;)

Trött!

Jisses, det blev inte många minuters sömn inatt... Slumrade till en liten men otroligt skön stund på en hård jäkla stol på flygplatsen...det varade dock inte länge, för vid 04.30 så började sheikarna be sin morgonbön...HÖGT!!! Det lät som en skrämd katt i högtalarna, och vi höll på att skratta ihjäl oss istället :D En upplevelse som heter duga! Nu har vi fått i oss världens godaste kaffe latte, och sitter och väntar på att nästa flyg ska ta oss till Bangkok. 6 timmars resande kvar, gissa om man ser fram emot en mjuk fluffig säng nu... Adios amigos! <3

Framme i Dubai!

Blev skjutsad av kära mamma till Kastrup imorse, efter mååånga om och men angående packningen. Helt 100 på att väskan var för tung, men där var 10 kg till godo :) Efter ett sjukt jobbigt farväl satte vi oss på en 6 timmars lång flygning till Dubai. Väl framme inser vi att detta är typ världens största flygplats och det är halvt omöjligt att ta sig ut. Passkontroll av massa sheiker (kanske inte, men dom ser ut så) och sen fastnar Tomas i securitykontrollen för att dom tror att han har knark i väskan. Panik! Såklart klarar han sig och nu sitter vi här i väntan på flyget till Bangkok som går om 4 timmar och 35 minuter. Landade 23.30 och då var här 28 grader varmt. Jag gnäller INTE!! :) Ska försöka vila en stund och hoppas på att jag inte blir rånad av nån läskig sheikliknande typ :) Ser fram emot sol och bad nu... Kram till alla där hemma!

Äntligen!

Efter många om och men, många svordomar och (nästan) blod och tårar så är bloggen klaaaar... 5 dagar kvar till avresa nu, börjar bli svårt att sova om nätterna...resfeber är som sagt inte att leka med! Nåja, bloggen är nu uppe iaf, det tillsammans med att skriva CV var dagens mål, och nu är jag äntligen klar!