A happy bunny

God morgon världen!
 
Idag är det söndag, hälften av påskledigheten har redan gått, men det är lugnt, jag har haft det bra :) Torsdagen var inte så bra, och ja, inte fredagen heller - jag tror jag hade för stora förväntningar haha, men det är lugnt. Vi fokuserar på de bra grejerna istället :) Igår åkte jag till Rockingham för att möta upp Jamie på lunch, han har en ganska bra övertalningsförmåga med tanke på att samtalet började med 'Det finns inte en chans i världen att jag kör i 50 minuter till Rockingham!!!! End of story!' Men...jag gjorde det, och det var braaaa! Mötte upp Jamie på parkeringen vid strandkanten, och från ingenstans trollar han fram det sötaste armbandet jag någonsin sett, en tjock silverlänk där det står 'Be happy' runt hela, tillsammans med två fyrklöver. Jag hade träffat honom dagen innan och varit lite halvt nere, och när han såg armbandet tyckte han att det passade mig :) Jag blev så lycklig, helt sjukt, världens finaste armband!!!
 
Vi gick en runda vid stranden, och sen hittade vi ett bra ställe för lunch. En ceasarkycklingsallad senare var jag så mätt så jag höll på att få kramp, det var 30 grader varmt och vi satte oss i skuggan och pratade bort typ 45 minuter. Efter det var det dags att åka tillbaks för lite jobb. Innan jag gick trollade han fram en sak till, en chokladkanin...och jag mitt jävla nöt glömde bort det helt och hållet.... Delade ut mina påskharar i torsdags, och sen tänkte jag inte mer på det... Jag ville bara dö, va fan, hur kan man glömma det så? Där stod jag tomhänt (eller ja, men ett armband och en chokladkanin) och stirrade ner i marken... SUCK! Mycket i huvudet eller? :)
 
Åkte tillbaks till Perth, hade tid för världens bästa Dome kaffe, och sedan bar det av till restaurangen... Någon frågade mig vad vi måste använda för kläder som servitris, och jag sa att det är valfritt typ, så länge det är svart eller vitt... Sååå, jag kom till jobb, och en kär liten tant hade fixat kaninöron åt mig och Grace, den andra tjejen som jobbar där... Men TACK VAD DU ÄR SNÄLL. Så igår såg jag ut som en svart kanin, med dessa förbannade öron som stack upp långt ovanför mitt huvud - och jag är ju inte lång redan... Varenda gång jag gick in i kylrummet trillade dom av, och varenda gång jag stod 'för nära' den andra tjejen hade våra öron automatiskt en fight... Folk uppskattade dom dock, alla utom jag :)
 
Världens coolaste kund kom in igår, jag skrattade så jag fick ont i magen. Jag och den andra tjejen stod i kassan tillsammans när han kom fram, och bara för att nämna så är hon troende, och denna mannen var INTE det. Han var runt 65-70, och började prata om att religion är skit, typ, hans mamma var nunna och hans pappa var präst 'Men jag, jag förlorade min oskuld när jag var 16, ha ha ha' Jag bara stod där - WHAAAAT? Sen sa han 'Ja, alltså, jag tror ju inte på gud och sånt skräp, men jag ska nog till kyrkan imorgon - för att se om jag hittar nåt ragg!' HAHAHA! Där sprack det för mig, jag kunde inte sluta skratta!!! Sedan halar han fram sin iPhone4 och börjar visa bilder på hans hus, han såg lika van ut vid sin telefon som jag, och han är typ trippelgammal jämfört med mig :) Det finns fortfarande hopp för mänskligheten haha!
 
Idag bär det av på meditation, samma som förra söndagen - det ser jag fram emot :) Ikväll blir det vin och cider,
får ta igen det jag aldrig drack i fredags ;) Sen om det blir utgång eller inte vet jag inte än, men jag måste ta vara på den enda lediga söndagen jag har!
 
Kärlek, gula kycklingar och påskägg till er där hemma <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammo

Men du va jättefin i dina öron :))
Älskar dig gumman! ❤❤❤

2013-04-02 @ 15:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0