Lovely summer days

Förra inlägget var lite smått rörigt måste jag säga, jag skyller på jetlagen :) Andra veckan på farmen nu, vad har hänt sen sist? Hmm... Förra veckan sköts det papegojor, kräftor fångades, turer på 4-hjulingen, bad i floden, och bara...härligheter :) Åkte tillbaks till Perth förra helgen för att jobba, jag var så lycklig haha, servitrisjobbet är verkligen något jag brinner för! Kvällen gick kanonbra, och på söndagen träffade jag en svensk gammal man där, världen är liten! Söta lilla gubbe, han haffade mig utanför matsalen och sa 'Här har du en peng lilla tös' och räckte över en 50dollarsedel vilket är typ 350 spänn... Jisses, jatack! Men...en peng? Hoppas bara han inte tänkte att det var en svensk 50lapp :) Lycklig var jag iaf!

Denna veckan har varit varm som bara den, 35+ varje dag. Häromdagen la jag ut termometern i solen och den gick upp på över 50 grader! Måndags spenderades i min älskade river, jag har världens bästa smultronställe här nere! Igår åkte vi till Mandurah för läkarbesök och shopping, och idag blev det ytterligare ett besök vid smultronstället. Kära Jamie tog grävmaskinen igår och grävde floden större, så nu är där ett stort jäkla vattenhål att simma i - hur gött är inte det? Denna värmen är galen, men hellre det än kalla Sverige... :)

Puss på er där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0