Farmliv & Oktoberfest

Farmlivet flyter på kan man säga, 4 veckor har redan gått, vilket innebär att en tredjedel redan är avklarad. Helt sjukt. Jobbar på som en dåre hos Boby, varje helg oktober ut är det Oktoberfest, och vi måste klä oss i hemska fula tyska klänningar. Första dagen i oktober visade Boby mig klänningen och log stort... 'Fetglöm!' sa jag, den var gräslig, kortkort och jag hade inga strumpbyxor... Nästa dag hade jag inget val, på med strumpbyxor och gräslig klänning, hejdå självrespekt. Tack och lov var vi 4 tjejer och alla hade varsin klänning. Komplimangerna haglade in och jag trodde dom skämtade, men tyska tanter har väl antagligen ingen smak :)

Nåväl, Kaylan som jag tar hand om är i full gång 24/7, har aldrig sett mer energisk unge! :) Envis som få är hon, men världens sötaste när hon har sitt stora leende på läpparna. Hon kan inte säga 'Sandra', utan på nåt vänster blir det 'Maasa', sjukt sött! Häromdagen försökte jag få henne att sätta sig i bilen och knäppa fast bältet (man får INTE hjälpa henne...), och hon bara fumlade runt och vägrade lyssna. Jag tjatade och hon tvärade emot, jag var trött och inte alls på humör för tramserier, så jag lutar huvudet mot mina händer och suckar. Från baksätet hör jag 'Aaw, don't cry Maasa!' Kan man göra annat än att skratta? :) Söta lilla liv!

Nu är det duschdags och sen bär det av till lekplatsen, 28 grader idag är väldigt välkommet!

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0