Would you like me to numb you up?

I torsdags började jag jobb 10.00, vilket innebar att jag behövde gå hemifrån 09.20 för att hinna med bussen...så jag ställde klockan på 08.00, trodde jag. Mitt i all trötthet och utmattning från allt jobb ställde jag uppenbarligen klockan på 09.00, och vaknar och tänker att jag kan snooza lite. 09.16 upprepas alarmet och ett ljus går upp för mig. SHIT. För att hinna i tid måste jag gå hemifrån om typ...4 minuter. Jag orkade bara inte vara sen till jobb, det är så jävla hånigt! På nåt mirakel var jag på jobb 09.52, sminkad och vidgjord och då är även en kvarts bussresa inräknad. Hur lyckades jag? Dagen igår var sådär, jag och den där personen på jobb kommer INTE överens, och det suger att behöva jobba på samma ställe. There's a fine line between love and hate... Så igår fick vi båda nog antar jag, vi hade ett långt samtal och förhoppningsvis kommer det gå bättre nu. Fick en ide om att åka upp till Broome eller Darwin, dels för att jag fick spel på mitt jobb, och dels för att vintern har kommit hit. Morgnar och kvällar är svinkalla, det är typ 9 grader så man lämnar hemmet med jacka och halsduk och kommer hem i t-shirt för att solen sedan värmt upp dagen till 20-25 grader, mycket märkligt väder. Jag hittade en person som också skulle norrut så jag väntade i princip bara på svar från honom men...jag vet inte... Den ena kocken på jobb sa till mig när jag gnällde över kylan - jag har en vinterjacka du kan få! Hon tog med den igår och den passar som handen i handsken - jag som tror på ödet tar det som ett tecken och stannar lite till :)

Hursomhelst - nu till helgen. Tog ledigt igår för att fira min födelsedag, jobbade 8-18.30 och sen stressade jag hem, fixade sminket och håret och stack till Karalee. Drack mina efterlängtade vodka, lemon, lime & bittersdrinkar och när klockan var runt 12, och efter många om och men begav jag och Scotty oss in till stan. Han hade tjatat om mat hela kvällen så efter en hamburgare stack vi till Amplifier, en nattklubb i Perth city. Jag var ganska nykter, och vi gick loss till rockmusiken de spelade. Efter en liten stund stack vi till Capitol istället, en annan nattklubb precis bredvid. Vi ägde dansgolvet haha, gick loss som aldrig förr och det var en helt underbar kväll. Köpte svarta Smirnoff ice, och en sak är säker... Dom är livsfarliga, både på ett och annat sätt. Fröken Gustafsson var inte längre nykter. Scotty stod och höll sin flaska i handen och jag skulle ta en klunk av honom. Samtidigt som han håller hårt om flaskan försöker jag ta flaskan för att ta en klunk, men han skämtar och håller kvar den. Jag tar sats och försöker dra loss flaskan och då släpper han, och min hand med flaskan i hårt grepp flyger upp, med all kraft på tanden bredvid ena framtanden och jag hör inom mig ett läskigt kras. Fasen tänkte jag, det där kändes inte okej... Jag kände efter med tungan och på tungspetsen får jag en hård bit som var...en del av min tand. Jag fick panik. Går in på toaletten och kollar, och mycket riktigt, en liten liten del av tanden hade gått av. Hade man stått framför mig och pratat hade man inte sett det, men känslan...jag trodde halva tanden var av, för varenda gång jag stängde munnen skrapade tandens vassa kant emot läppen. Kvällen var över om man säger som så. Och i onyktert tillstånd var det inte lätt. Jag googlade 'akut tandläkare öppet dygnet runt' men jag hittade bara massa skit (tror jag haha) och mobilen visar idag att jag ringt EN HEL DEL samtal till olika tandläkare. Jag ringde ett journummer varpå en telefonsvarare med en indier som pratar går igång. Jag lägger på och efter nån minut får jag ett sms som lyder "Dentist here, how can I help you" Jag ringer honom men han svarar inte, så jag försöker smsa tillbaks,"My tooth is broken. And it hurts". Då skriver han nåt i stil med att det är för dyrt för mig att fixa det just nu. Kom igen, ofta man smsar med sin tandläkare, det var helt sjukt. Klockan fyra somnar jag med kläder och halsduk (?!) på. Ställer klockan på 8 och ringer till en tandläkare som har öppet på helger och får en tid klockan två senare på eftermiddagen. Det blev inte mycket sömn för mig, drömde om tandläkare och massa konstiga saker. Ja just, jag glömde nämna: jag har VÄRLDENS tandläkarskräck efter en incident som liten... Kom till tandläkaren på utsatt tid och doften fick mitt hjärta att gå i 190. Jag ville INTE. Dessutom var jag bakis som en häst, hade inte ätit och mådde INTE bra. Alls. Blir inkallad till två jättesöta vänliga kvinnliga tandläkare och berättar att jag är livrädd. Ännu räddare när det är ett nytt land och jag inte riktigt känner mig hemma. "Jag vill bara tala om att det kan bli dyrt, tandläkare i Australien är inte billigt" säger hon. Jotack, jag har hört det men va fan, det är bara att gilla läget. Hon klär min hals i sådana äckliga gröna papper och sätter på mig ett par solglasögon (!) Bara det liksom. "Fan va jag gillar dina skor" säger hon helt plötsligt. Klart, mina vita converse är min kärlek :) Lite kul mitt i allt, för sen säger hon "Would you like me to numb you up?" Jag får panik igen. Vadå numb? frågar jag och känner tankarna rusa runt. Det där lät sexuellt, vad menar hon åååååhherregud förbannade Smirnoff, vad fan skulle jag på dig för? Hon förklarar att det är bedövning. En nål. I tandköttet. Fetglöm sa jag, det händer inte. Kommer det göra ont utan? piper jag. Hon rekommenderade mig att ta den, lätt för henne att säga liksom. "Close your eyes my dear" säger hon och jag ser hur hon tar fram en stor spruta. NEJ JAG VILL INTE gråter jag och sätter händerna i pannan och biter ihop munnen som en fyraåring. "I don't want to I don't want to" hör jag mig själv säga sammanbitet och jag vill bara ge mig själv en lavett. Från någonstans öppnar jag munnen och låter henne göra det. Det kändes typ...ingenting. Helt sjukt. Det ser så mycket värre ut än vad det är, det kan jag lova. Efter det domnade hela näsan och överläppen av och jag hade så jävla roligt åt mig själv och känslan av att vara stennumb i hela flabben. Hon borrade, slipade och hade sig och jag låg och blundade och tänkte att en tupplur hade ju inte varit fel efter typ 4 timmars sömn. Men jag gapade som fan och det går inte att somna så, men jag var inte långt ifrån. Att gå till tandläkaren är faktiskt inte farligt. Efter en timme var hon klar, jag med en hel tand och 360 dollar fattigare. Men jag är nöjd. Är detta den sjukaste kvällen i Perth? Svar JA. Kommer jag någonsin ta en flaska från någons hand igen? Aldrig... :) Och det värsta - helgen är inte över än, Bobyjobb ikväll och Sunday session imorgon vilket innebär billig sprit på en varm uteservering... Wish me luck! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0