Victoria Park

Gick upp tidigt i söndagsmorse, packade ihop allt och på något sätt, oklart hur, så har jag expanderat från att få plats med mina saker i en backpackerväska till att fylla en hel bil med saker. Det var en minst sagt läskig förnimmelse - hur får jag hem allt? Omöjligt. Nåväl, jag fyllde bilen och körde och hämtade Thomas från hans gayboende (jag räddade honom skulle jag vilja säga) och med alla grejer i bilen så fick vi sätta han i passagerarsätet med hans resväska PÅ honom. Jag skrattade hela vägen till Vic Park, för allt jag kunde se var en gigantisk resväska bredvid mig och någon som pratade med mig långt borta bakom den. En rolig bilfärd! Vi lastade in allt i huset och sedan körde jag tillbaks till Franz som körde hans hyrda lastbil med sängen till mig. Jag har numera en enorm dubbelsäng och det är...helt okej :) Klockan slog jobbdags och jag begav mig till Boby vid halv6. Helt slut var jag, men jobbade på och sen var det läggdags. I måndags var jag - hör och häpna - LEDIG! Helt underbart, fixade i rummet och sen åkte jag och min lilla nya extrafamilj och handlade. Efter frukost stack jag och Thomas till Westfield Carousel och fixade min iPhone som numera är upplåst, vilket innebär att jag har 3G. Överallt. Innan har jag fått ha två mobiler med mig, en med mitt Oz nummer och sedan min iPhone utan internet. Vilket ilandsproblem, men en iPhone utan internet suger. Och Eddie har inte wifi så detta blev perfa. Kvällen spenderades i soffan med godis och cola och trevligt sällskap, helt underbart. Igår, tisdag, var det jobb. Helt okej, och när jag kom hem väntade Thomas på mig för att åka till Belmont och kolla bio. Vi såg Dark Shadows med Johnny Depp - sjukt bra film! Thomas blev förvånad i popcornkön att man inte kunde handla mat på bion, i Frankrike säljer dom tydligen massa junkfood som man kan äta när man kollar film... Well, man lär sig nåt nytt varje dag. Har även nyss sett att här i Australien har dom drive-through bottleshops, hur coolt är inte det? Man kör in på en bakgata där det ser ut som att man ska bli våldtagen och rånad, men där lite längre ner är en hel jäkla spritbutik, och du stannar, vevar ner rutan och får det levererat till bilrutan, så jäkla sjukt :) Såg även en drive-through coffee shop också, allt för att inte lämna sin älskade bil när man är törstig :)

Nåja, veckan bjuder på massa trevligheter, en tripp till Lancelin, födelsedagsdrinkar och besök på Heirisson Island där jag hört att det ska finnas kängurus, ser fram emot det såååå! Var lite nervös över flytten och över hur allt skulle kännas, med det är helt underbart med nya housemates (och två hönor) I love it! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0