En stor lång svart tack...

Ibland händer det sådär jobbiga saker på jobbet, eller inte jobbiga, men stunder då jag håller på att lägga mig på golvet av garv. Jag stod i kassan och först av allt, jag är inte rasist och jag har absolut inget emot svarthyade människor om man säger som så, MEN... Fram kommer en lång, stor, mörkhyad nästan kolsvart man och vill beställa kaffe. En "large long black, thanks" säger han, och jag reflekterar inte så mycket över det förrän jag upprepar hans beställning och tittar på honom (jag upprepar typ alltid beställningen samtidigt som jag tittar på kunden för att dubbekolla så det blivit rätt) 'A large long black' hör jag mig själv säga när jag tittar upp, långt upp på denna långa mörka stora man som står framför mig... Jag tänker snabbt 'börja inte skratta nu för fan, du kommer göra bort dig...' Och vad händer när man tänker 'börja inte skratta...' Jag tar betalt och ut från kassaapparaten printas den lilla notan med hans beställning 'Large long black' stod där. Jag dog. Jag klarade inte av att titta på honom, utan 'ha en bra dag, tack och hej' blev sagt under tiden jag frenetiskt pillade på allt jag kunde hitta runtom kassan. Alltså, missförstå mig inte, men det var så jävla roligt så jag höll på att avlida, ni vet, när det är eftermiddag och man blir sådär fnittrig åt allt, det händer mig OFTA. Och det är så jobbigt, särskilt när man inte vill få folk att känna sig obekväma för att man skrattar liksom. Jisses, det är inte lätt ibland. Lika roligt är det när asiater med väldigt dålig engelska beställer saker, alltså va fan, jag får ont i magen och att försöka gissa sig till vad de menar är inte det lättaste... 'Smoothie' har hetat 'Smosch' några gånger, och häromdagen var det en som kom fram till kassan och skulle beställa två kaffe. Det finns 5000 kaffesorter i detta land, så jag klandrar inte honom, men framför mig står en man som tittar på mig sött och säger 'En flat white' och en...'flat' tack. Vad FAN är en flat tänker jag? Ja, en 'flat' säger han igen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när han för tredje gången vill beställa en 'flat'. Hans kompis som står bredvid knuffar han i sidan och skrattar 'En latte' säger han, inte en 'flat'! Alla tre skrattade, så det var ju skönt att för en gångs skull skratta med någon och inte bara åt någon haha :)

Har 3 månader kvar att jobba på cafeet, önskar att tiden går fort fort fort nu! Har blivit mätt på allt drama där, man ska inte blanda ihop personligt och jobb - men jag lär mig av mina misstag, det är en sak som är säker... Nåväl, det var väl allt för idag, tack och adjö :)

Nedan: husdjur, why not?


Kommentarer
Postat av: Eva

Halloj! Nu när du vet att jag läser, så kan jag ju kommentera också! Tack för att du gav mig ett gott skratt hihi Gillade dock inte husdjuret! Ha det gott. Kram

2012-05-15 @ 18:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0