Att filéa handen istället för bullen...

Då var det fredag igen. Torsdagen bjöd inte på så mycket spännande mer än jobb, blev inringd tidigare för att kocken var sjuk, så halva dagen spenderades med att göra baguetter, kul med lite omväxling. Skar bullarna så som jag alltid gör, håller dem i handen, skär genom halva och sedan lägger jag ner bullen på bordet och sätter handen över kniven och skär genom resten om ni förstår. Då kommer min kära kollega som alltid vet bäst och säger att så ska man inte göra för då kan man skära sig, bättre är att ha bullen liggandes och skära horisontellt med kniven. Fine tänkte jag när jag kom in tidigare imorse för att göra fler baguetter, han ska få som han vill. Jag har croissanten liggandes framför mig, lägger handen ovanpå för att hålla kvar den och skär sedan horisontellt, ganska fort och med kraft... Svisch säger det, så har jag filéat handen istället. Aaaajaajaaj den gick genom handen där... Helvete vad ont det gjorde och jag fick halvt panik. Blodet började sippra och jag kände svetten i pannan, jag klarar inte sånt. Hudbiten satt kvar, men det blev ett djupt jack, snett in i handen och jag blev vit i ansiktet. Mitt i morgonruschen hjälpte min kära chef mig med att tejpa ihop skiten och med blått förband och dubbla plasthandskar fortsatte jag med mina bullar. Kniven höll jag dock mig borta ifrån... Usch! Efter nån timme var handsken alldeles blodig på insidan, usch och fy! Vi tvättade, desinfekterade och la om en gång till, så snuttejag har gått med ett stort vitt förband hela dagen, aj! Det söker mig så otroligt så vi lämnar det här... :)

Fredagkväll och dags för sedvanligt Bobyjobb, förhoppningsvis slutar jag i tid och då blir det besök på Karalee för en drink. Hoppas inte för mycket på det, vet inte hur ikväll ska gå eftersom jag inte kan göra ngn disk på grund av handen...vi får se helt enkelt :) Måste upp i tid imorgon ändå, ska kolla på ett nytt hus/rum vid 9.30. Huset jag bor i med Franz nu ska säljas, så om tre veckor måste jag lämna. Blandade känslor, jag kommer sakna Franz men å andra sidan träffar jag inte honom så mycket eftersom han är i gruvorna, och dessutom ska det bli kul att ha housemates som är i min ålder :) Allt händer av en anledning!

Och sen måste jag påpeka. Vintern har kommit hit, och det är sjukt märkligt. På dagarna är det runt 25 grader, varmt och skönt, men morgnarna... Imorse var det 1,9 grader! Hur sjukt är inte det? Man såg vitt skit i gräset och luften man andades ut blev till ett stort moln. Jag MÅSTE köpa mig ett par vantar imorgon, det är en sak som är säker!

Dags för Bobyjobb, tack och adjö!
(En sak jag och Liz funderat länge över är; ibland försvinner Boby från köket, han röker inte, han är inte på toa, han är inte ute, han går bara upp i rök. Vi har länge länge försökt förstå var han tar vägen, men vi kommer inte på nåt. Var tar han vägen? Och varför? Och efter en tio minuter kommer han tillbaka precis som vanligt. Man vill ju inte gärna fråga, 'Tja Bobsan, var har du hållit hus?' Eller? För det kryper i kroppen av nyfikenhet nu, och vi vill gärna veta. Tips, någon? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0