Veckan som passerat

Fredag igen, denna veckan har gått på tok för snabbt! I tisdags fick jag äntligen se Despicable me igen, jag älskar den filmen! Onsdags var jobb + jobb, jag var så sjukt trött men det gick helt okej. Det var ganska lugnt så jag hann göra massa förberedelser till helgen. Boby har köpt nya tallrikar, svindyra stora rektangulära, en kostar typ 250 spänn. Jag går med fyra tallrikar staplade på varandra och ser att Frank, en stammis/alltiallo på restaurangen går bakom mig. Jag vänder mig om och ler
med hela huvet: "Heeeeeey, how are you?" Jag fortsatte att gå under tiden jag tittade på honom, och väntade på att han skulle svara, fyra tallrikar i famnen är ju inga problem tills det sa PANG! Jag hade traskat rakt in i en av järnbalkarna som håller taket uppe... Ni vet i filmer när folk tittar åt ett annat håll och sen går rakt in i en lyktstolpe, ungefär så såg det ut. Jag fick panik, Boby har påpekat några gånger att det är dyra tallrikar, jag bar tusen spänn i nävarna och jag väntade på hur det skulle skramla och krasa när tallrikarna nådde marken, men...inget hände! Skiten höll och jag hör hur Frank lägger upp ett asgarv. "Maybe we should paint it red for you?" Den är gul nu. Jag vet inte, jag tror det har med min klumpighet att göra, det är helt sjukt! Jag fick ett sånt där skrattanfall som varade i en halvtimme och under tiden jag stod och skalade potatis så försökte jag få bort mitt hysteriska fnitter, för om Boby frågat vad som hände ville jag inte gärna berätta vad som nästan hände med hans tallrikar... Det är så sjukt jobbigt att få ett sånt skrattanfall, hur jag än gjorde kunde jag inte sluta tänka på hur kul det såg ut... Nåja, tråkiga nyheter är att Boby sparkat Liz, så hej Bobyjobb fredagskvällar, nu ses vi igen! Det suger röv och jag hoppas han hittar någon ny snart, men jag tror inte alltför mycket på det... Suck! Jag blev riktigt besviken, jag kommer sakna Liz sjukt mycket, och jag tog aldrig hennes nummer heller... Stort misstag, så vi får se hur han löser det... Resten av kvällarna denna veckan har spenderats med Hugh, det enda som håller kvar mig i huset för tillfället. När jag inte var själv i huset betalade vi 200 per vecka tillsammans för hyran, och det var för rummet, el och vatten. När jag blev själv igen blev det höjt till 150 för att vi fick "rabatt" för att vara två. Förra veckan blev det höjt till 180 i veckan, för hon kom på att hon glömt inkludera el och vatten. Jag är hemma sent på kvällarna, enda elen jag använder är när jag laddar mobilen, en del nätter sover jag inte ens hemma och jag jobbar nästan dygnet runt. Jag betalar 6000 kronor i månaden för ett rum, som jag sover i då och då, det är helt sjukt. Sååå, när vissa dörrar stängs öppnas andra - och vad händer? Frank på jobb frågar om jag, eller om jag vet någon som vill passa hans hus eftersom han ska iväg till gruvorna och arbeta. Och detta helt gratis. Sammanträffande? Jag kollade på huset i onsdagskväll och det är nice som fan! Han har en kaffemaskin, en sån riktig vi har på jobb, vilket innebär...inget mer pulverkaffe hemma! Han är sjukt omtänksam och han ville ha med mig till Ikea för att köpa en ny säng, och sedan skulle han fylla hela kylen och frysen innan han stack och jag skulle känna mig som hemma och här är grillen och en walkincloset och här är tv och box du kan beställa filmer ifrån och... Det ligger i stadsdelen Como, som är nära stan och framförallt, det tar tio minuter till jobb med bussen! Nu får jag lämna hemmet 1 timme och 20 minuter innan jag börjar jobb...det suger! Han börjar gruvjobbet om en månad, men jag kunde flytta in när jag ville. Det är helt perfekt för mig, kommer bli skönt med lite omväxling, just nu spyr jag på hundar som skäller, folk som spelar musik mitt i natten och folk som går upp fyra på morgonen för att laga mat... Det är så sjukt lyhört också och när folk inte bryr sig eller anstränger sig för att vara tysta så blir det rätt drygt i längden... Det enda tråkiga är att jag kommer sakna Hugh enormt mycket, men vi får ta och träffas ändå. Nåja, nu är det fredag eftermiddag och Bobyjobbet kallar... Sjukt osugen dock, jag kommer inte ihåg sist jag sov ut (det är omöjligt eftersom någon alltid för liv i huset på morgonen) och denna veckan har jag sovit typ 5-6 timmar varje natt. På tok för lite! När jag flyttar till huset kommer jag antagligen sova en vecka i streck som kompensation :) Ha en bra helg mina vänner!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0