Sju års olycka?

Vaknar av att klockan ringer 05.30 och det är alltid lika härligt när det är måndag (faktiskt, jag ser fram emot jobb). Tänkte snooza en kvart och ligger kvar och försöker somna om. Då hör jag krågejävlarna utanför, och här i Australien förstår ni, här låter inte fåglarna som hemma. Det är inget vanligt kvitter, inga normala fåglar, inget rogivande för fem jävla öre. Det låter som att någon virat ett rep femton gånger runt en kråkas hals, och sedan mixat ihop det med ljudet från en bebis/ljudet från en döende/ljudet från någon som försöker prata med gröt i halsen. Det låter FÖR JÄVLIGT. Jag tror inte ens det är möjligt att försöka efterlikna det med bokstäver men, jag ska försöka. Ungefär såhär: Whhhuuuurääääääääh öööööuuurrrrh. Typ. Jag har spelat in det, men får inte upp det i bloggen. Hursomhelst: det där lätet kan få vem som att bli tokig, särskilt när man vill snooza i tio minuter, och inte ligga och lyssna på krågeljud. Efter ett par minuter får jag frispel och kom på den briljanta iden att stänga fönstret. Ni förstår också, här i Australien har dom inte likadana fönster som hemma, utan det är "skjutdörrar" typ, fast fönster. På fönsterkarmen står en oval spegel på ett mässingstativ, och nedanför en stor byrå med ljus på ett fat med hela kaffebönor. Så...jag tar sats, reser mig upp på ena armen och smäller igen fönstret. Då hör jag hur det skramlar i mässingen, ner faller spegeln, studsar i kaffebönorna och delas i x antal delar när den slutligen landar på golvet. PANG sa det och jag kände genast hur livet blev en smula jobbigare, sju års olycka, spegel i golvet på en måndag morgon, och det lät som om någon krigade i mitt rum...
Behöver jag säga att kråkorna inte blev tystare för det?

Nåja, har haft en bra dag på jobb idag, tappade bara saker tre gånger under dagen, bland annat dom jävla plastlocken till muggarna, helt otroligt hur jag lyckas. Ikväll blir det lugn och ro, känns skönt efter en aktiv helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0