Fina, kärleksfulla och omtänksamma människor

Hade en bra måndag i huset, som vanligt kom jag i säng på tok för sent, och vaknade alldeles för tidigt, svårt att sova när folk lagar mat sju på morgonen... Börjar inte förrän 11.30 på tisdagar och det ska bli sååå skönt att kunna få sovmorgnar sen, utan att bli väckt! Kvällen spenderades med Cam, kollade på tv och jag insåg att jag inte kollat på tv på...månader? Helt sjukt längesen sist var det iaf. Igårmorse behövdes jag på jobb tidigare, och började redan 7.15...en tuff och lång dag eftersom jag hade Bobyjobbet också, vilket innebar 15 timmars jobb. Yeah! Var sjukt nyfiken på vad hälsovårdsgrejen hade sagt, och när jag frågade Boby om det gick igenom sa han glatt "Höhö ja, han hittade bara en kackerlacka!" Han är så söt. Foliet på träbänken satt kvar, jag förstår inte riktigt hur deras regler är... Missförstå mig inte, det är liksom ingen misär där, men saker hade kunnat vara sååå mycket bättre. Den förra kocken hade tydligen varit en riktig slusk, men Boby tar en dag i taget och fixar till stället. Igår var han så stolt över sitt nya kassasystem som han köpt. Det är värsta hightechmaskinen med touchscreen och allt, och jag blev lite nervös när den stod framför mig och blängde argt på mig... Men jag klarade det :) Efter mitt pass mötte jag upp Frank (min blivande hyresvärd) i baren och drack öl. Boby hade redan gett mig en öl under kvällen (det är så sjukt, att dricka öl när man jobbar är sååå konstigt, men va fan....jag är inte den som är den) så öl nummer två gjorde mig smått fnittrig... Frank är så sjukt omtänksam, på lördag ska vi till Ikea och köpa ny säng och lakan och sen till mataffären för att fylla kylen och frysen (det är inte lönt, jag äter liksom alltid på jobb, men det ville han inte höra) Innan pratade vi om att jag skulle köpa en vespa, för att kunna ta mig till och från Bobyjobbet, och Frank letade runt vad som var billigast. Pratade med Boby och han sa att han kunde skjutsa mig hem efter jobb varje dag, vilket innebär att jag inte behöver en moppe längre... Men igår sa Frank att han "tänkt länge" på att köpa en moppe till sig själv (han har redan två motorcyklar och en pickup) och under tiden han är i gruvorna och arbetar kunde jag använda hans moppe... Så sött :) Alla är så fruktansvärt omtänksamma här, Boby sa häromdagen att om jag nånsin behövde något så skulle jag inte tveka att säga till - för han tyckte om att hjälpa sin familj - hur gulligt är inte det? När jag sa att jag skulle flytta på lördag var han snabbt där "Oooh I can help you moving!" Med ett leende på läpparna tackade jag nej, jag har bara en backpackerväska...och lite annat som tillkommit under veckornas gång, men ja..det är inte som en riktig "flytt"... Frank har redan planerat min påsk med hans son haha..det skulle vara någon stor fest där med folk i min ålder tydligen, och han är så mån om att jag inte ska känna mig ensam... Finare och omtänksammare människor får man leta efter :)

Imorse vaknade jag 05.56 av att hundarna skäller som galningar, varpå matte skriker deras namn HÖGT för att de ska sluta... Om vartannat hörde jag hundskall och direkt efter hur hon skriker på hunden... Jag lyckas somna om men vaknar 40 minuter senare av att hon börjar laga mat.. Tjugo i sju, kom IGEN...! Behöver jag säga att jag längtar efter tystnad...?

Nedan: Smiley faces at work :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0