Festfredag har anlänt!

Det är redan fredag och veckan har sprungit förbi. Spenderade måndagskvällen med sonen i huset, när man lär känna honom så är han sjukt rolig! Han är en duktig tecknare också, så vi bestämde oss för att han skulle rita en grafittitext till mig, är sjukt sugen på att tatuera mig igen. Tisdagen bestod av jobb, slutade inte förrän halvåtta och efter det hängde jag med min kära kollega på Campus. Sen var det onsdag och jag jobbade från 8 till 21.30, fan vad slut jag var! Caféet var fullproppat och vissa dagar när man servar kunder i kassan fastnar man eftersom kön fylls på konstant. Jag stod i typ tre timmar och kände hur irritationen började krypa på mig. Var sjukt kaffesugen och visste att min varma goda latte stod och väntade på mig men tre timmar senare var det inte lika gott... När man väl har börjat störa sig på kunder är det svårt att sluta, och det är en hemsk känsla när man känner att man inte kan vara trevlig längre. Vad som händer istället är att man börjar bli överdrivet trevlig, hallååå hur äääääär det kan jag hjälpa dig, ja men varsååågoood, 24,50 i växel, hadetbratackochhej! Vissa kunder kommer fram och viskar sin beställning. Grejen är att det är sjukt hög ljudvolym inne i caféet, den ena kassan är placerad vid blendern, espressomaskinen och kaffekvarnen. Detta kombinerat med alla människor gör att folk måste prata HÖGRE för att höras. Alla gör inte det. "Hejkanjagpleasefåenblablabla" Ursäkta VASADU? "En blablabla" VA jag HÖR INTE vad du säger, och så pekar jag på kaffekvarnen. Då PEKAR DOM istället in på nånting i kylen. Jahaaa, du vill ha DEN, i kyl ett, två eller tre? Och vilken av hyllorna? Juice eller vatten, mjölk kanske? Jaja men då förstår jag PRECIS! Sånt får jag spel på. Och när kunder pratar i mobiltelefon. En dag pratade en kille i mobiltelefon och när han kom till mig i kassan la han mobilen lite på sned och VISKADE sin beställning till mig för att inte avbryta eller störa samtalet. Det är så jävla oartigt, vill han beställa nåt får han väl för fan lägga ner mobilen. I ren protest blev det "SORRY, couldn't hear you, what would you like to order?" Fröken Gustafsson irriterad är inte kul. Ibland kommer det fram idioter som ska betala och då sträcker dom fram hela näven full av mynt så man själv får samla ihop rätt summa. Gör man så? Åååååh jag blir tokig på sånt. Vissa kan inte engelska och då pekar dom i matkylen och mumlar och förväntar sig att man ska förstå... Det kryper i kroppen när jag tänker på det... Iiih! Nåja, kom till Boby på kvällen vid 17.30 och började vika servetter runt bestick, gjorde 200 stycken på en timme... Helgen kommer vara galen tydligen, det är St Patricks Day eller nåt liknande, så vi kommer ha mycket att göra... Skulle även blanda en dressing igår i en sån där såsflaska, och eftersom jag inte kladdat ner mig på hela dagen så var jag ju tvungen att bryta trenden... Tar sats och skakar flaskan och tappar fästet jag hade med tummen för hålet i locket och ut kommer all dressing, på halsen, tröjan, ansiktet och händerna... Jag såg ut som hon i Den där Mary fast med gul sörja istället :) Jobbade på mitt underbara café igår, 10-18, och kvällen spenderades med Hugh, jag skrattade så tårarna rann, vi hade sjukt kul. Han satt och läste upp Facebookstatusar på svenska och det låter så hysteriskt roligt när han med sin Aussiedialekt ska läsa saker på ett helt annat språk :)

Idag är det veckans bästa dag, även min första lediga fredag på länge, och det ska firas med utgång. Fy fasen vad här ska dansas, har inte varit ute sen första gången med min kära kollega för en månad sen och då stod vi bara i baren och tittade på varandra :) Sjukt, den 17 har det gått precis en månad, tiden springer iväg. Har ingen aning om var det slutar men det får tiden (och ödet) utvisa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0