En 3 månader lång känguruväntan är nu över...

Det är alltid samma känsla måndag morgon när klockan ringer 05.30, var fan tog helgen vägen? Min helg har varit så sjukt bra, jag tror det kompenserar för hela veckan, skön känsla! Fredagen på jobb var lugn, min kära danslärare kom dit och jag gjorde bort mig, vad annars? Jag frågade om han var tysk, eftersom han har mörkt hår och bruna ögon och har en konstig accent, varpå han kollar på mig och säger att han är född i Australien. Såklart, och då fick jag rädda mig genom att säga att han inte liknar en typisk Aussieboy, inget blont lockigt hår, och då svarar han med att Aussieboys ofta är snygga, och då svarar jag mitt nöt (jag vet fortfarande inte hur han tolkade det, men han gick...) "Haha, I never said that!" Sååå...sa jag nyss att han var ful? Jag vet inte, men efter majonnäsincidenten har han nog inte alltför höga tankar om mig...
Kom hem runt 22-tiden och sonen i huset hade varit på bal och det vankades efterfest... Klockan 08.00 lördagmorgon gick jag och la mig. Jay smsade vid halv8 och tyckte att jag skulle följa med honom ut med båten ett par timmar senare.. Jaaaadå sa jag, men jag vaknade halv2, helvete vad trött jag var! Gjorde mig i ordning och stack till jobb och gissa vem jag träffar på parkeringen... Liz!!! Jag ville bara krama henne, och vad Boby sysslar med har jag ingen aning om. Uppenbarligen har han inte sagt något till henne, och anledningen till varför hon inte jobbade i fredags var för att hon inte kunde, inte för att Boby inte ville. Jag har inte en susning om vad som händer, och när jag försöker fråga lite diskret känner jag vibbarna från Boby att jag ska vara tyst :) Istället kommer jag med gliringar hela tiden om att jag och Liz jobbar så bra ihop, jag hoppas han fattar poängen.... Kvällen gick ganska fort, där var hur mycket som helst att göra, och plötsligt var kvällen slut och det var dags att åka hem. Pratade nån timme med Hugh och kom i säng vid 01-tiden, på tok för sent igen... Klockan ringde sju timmar senare och då var det bara att gilla läget och det gjorde jag för jag skulle äntligen till zoo! Har sett fram emot det i en månad nu, så jag var som ett barn igen... Cam hämtade mig vid 10-tiden och vi åkte mot stan. Såg en cricketmatch vid parkeringen och fick förklarat för mig vad det går ut på, men jag vet inte... En hög med män i kepsar och vita kläder som frenetiskt gnuggar bollen mot sina byxor och sen kastar iväg den...det kändes...bögigt? Ursäkta ordvalet, men jag förstår inte riktigt poängen med sporten men här i Oz är det tydligen väldigt stort. Nåja, vi entrade zoo och gick runt och kollade på alla möjliga djur, och jag fick ÄNTLIGEN se en känguru! Jag var eld och lågor, har väntat sen dagen jag kom hit för att få se en. Alla kängurur låg ner och slappade, inte en endaste jävel ville upp och studsa för mig, det är tacken för att jag åkt hela vägen från Sverige... Hursomhelst, jag var lycklig! Spenderade typ fyra timmar på zoo, sen gick vi bort till en mysig pub och käkade pizza och drack vin, härligt! Sen var det dags för Bobyjobb igen, det var en lugn kväll som mest bestod av städning, hälsonåntingmyndigheten kommer på onsdag och om jag ska vara ärlig så undrar jag hur fasen det kommer gå. Boby är så söt, det är tydligen förbjudet att ha arbetsytor av trä i köket, och det har han så han gav mig en rulle aluminiumfolie i näven och sa "Klä in det i folie så ser dom inte att det är trä!" HAHA men seriöst? Ja, han var allvarlig och jag flinade för mig själv när jag klädde in bänken i folie. Well, lycka till på onsdag, you might need it...
Det ser ut att bli flytt denna veckan också, på lördag ska jag och Frank till mitt fina svenska Ikea och köpa ny säng till mig, hur gött är inte det? Jag har haft sån jäkla tur så det är löjligt, med välbetalt jobb och gratis boende och allt, kan man få det bättre? Nåja, ikväll blir sista måndagen med Hugh. Måndagar brukar automatiskt bli att vi har huset för oss själva och det är sköööönt! Ny vecka - nya möjligheter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0