The weirdest week of my life!

Min blogg funkar inte som den ska, därav mycket dålig uppdatering, 
men håll till godo, det har hänt löjligt mycket sen sist. Jag och min
kärlek har varit i Margaret River, festat, varit på stranden, myst,
kollat filmer, lagat mat och bara varit. Det har varit fantastiska
dagar i väntan på att han skulle åka till Thailand. Efter ett jobbigt
farväl lämnade han Australien i måndags, och det sög. I tisdags
morse vaknade jag upp och kände att fyra veckors kyla utan min
kära inte kändes rätt. Så jag sa upp mig från jobb, och bokade en
resa till Bali. Bara sådär. Jag och min housemate åkte samma kväll
och allt var perfa. Förutom att min housemate åkte hem dagen efter
för att han blev sjuk. Nåväl, jag festade loss med två nyfunna
Aussievänner, hade en jäkligt cool kväll på en av Balis coolaste
nattklubbar. Det var en bra kväll, men jag vet inte, det kändes
inte rätt att vara i Bali själv. Så efter många om och men i mitt
bakishuvud dagen efter bestämde jag mig för att åka till Thailand.
Jag har varit här förr och vet att det är sååå mycket bättre än Bali.
Problemet var att JP, min käraste, befann sig här redan, och med
risk för att han skulle tro att jag stalkade honom så sa jag inget.
Jag bokade flyg till Phuket, och åkte till Patong beach. En lång dag,
mellanlandade i Kuala Lumpur, och det har varit nervigt som bara
den att resa helt på egen hand, ta helt egna beslut och lita på
magkänslan, men jag har klarat det... Mailade med JP hela tiden,
och snart visar det sig att han också är i Phuket, men jag visste
inte var, Phuket har många olika stränder. Jag ville inte komma och
blanda mig i hans planer, det kändes bara dumt liksom. Hursom,
det visar sig att han också var i Patong, så vi möttes upp på
huvudgatan i fredags, och att jag bara varit utan honom i fyra
ynka dagar kändes ofattbart. Vi åker runt på hans scooter, och
när han ska lämna av mig förklarar han var han bor, vad som
finns runt omkring hans hotell, och det går en rysning genom
hela min kropp när jag inser att vad han ser är exakt det jag
ser från mitt hotell... JP bor på hotellet bredvid mig. Så sjukt.
Hur liten är världen? Och hur lång tid tog det för mig att
förklara att jag inte är en stalker? Det var SÅ sjukt, vad är
oddsen? Vi spenderade 24 timmar med varandra tills han
lämnade för att åka vidare till Phi Phi. Det var hemskt att
säga hejdå igen. Vidrigt! Jag flyttade till Karon Beach,
Patong är sååå mycket party och efter allt festande som
varit så fick jag nog, tog en songthaew till Karon, och vad
kan jag säga, det är väldigt lugnt här :) I alla fall om man
jämför med Patong. Denna veckan har varit full av spontana
och ibland ogenomtänkta beslut, och jag har ingen aning om
när jag åker hem till Australien igen. Jag behövde en paus,
lite sol på min bleka hy, och framför allt thaimassage :)
Jag har ingen aning om var nästa steg är, en dag (en timme!)
i taget, det är mitt mål. Planerna för augusti och framåt är
på det klara, jag och min kära är ganska bra planerare
måste jag säga. Nu är middagen (klockan är snart 22...)
uppäten och jag ska promenera tillbaks till mitt hotell,
duscha och sen bara finnas med min bok. Sinnesro,
vad är väl bättre än Thailand för det? :)

Jag lovar att uppdatera oftare, tyvärr funkar inte appen
så jag får göra det via webbsidan, och där kan jag inte
lägga upp bilder :(

Kärlek till mina nära och kära!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, härligt att höra att kontroll freaket har hittat sin spontana sida. Detta är verkligen en resa för livet för dig och jag är så glad för din skull att du gav dig iväg. Du har verkligen upplevt sidor hos dig själv som du inte trodde du hade.
Kram och fortsatt trevlig vistelse var du nu än är.
Lisa

Svar: Haha tack Lisa, jag kan inte göra annat än att hålla med :) Lite läskigt är det, men samtidigt helt underbart för jag chockar mig själv varje dag! Kramar
Sandra Gustafsson

2012-07-01 @ 18:21:33
Postat av: Mamma

Du är verkligen en modig tjej :) har du nog ärvt från pappa :) Var rädd om dig mitt finaste ❤❤❤

Svar: Hade du frågat mig för ett år sen hade jag ALDRIG trott att jag skulle va här ;) Otroligt! Älskar dig <3
Sandra Gustafsson

2012-07-01 @ 19:53:50
Postat av: Pappsen

Ha kul så länge du kan o gör vad du känner för,skit i vad andra tycker men var försiktig.Kram från fassan

Svar: Tack pappa, nog är jag rädd om mig alltid :) Stora kramar <3
Sandra Gustafsson

2012-07-02 @ 13:56:08
Postat av: Eva

Äntligen lite uppdatering. Njut av livet och var rädd om dig, Sandra!!

2012-07-05 @ 10:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0