Koh Kong & trekking

Vi anlände till Koh Kong i tisdags runt halv tre, checkade in och tog det lugnt i ett par timmar. Skulle gå och tvätta händerna, men hittar inte vasken på toaletten... Det enda jag ser är en mini porslinstoalett utan spolfunktion, en kran mitt på väggen och en stor svart tunna undertill. 15000 spindlar och mygg och kryp i allmänhet, och en liten överfull soptunna där man kastar sitt använda toalettpapper. Vad kan jag säga? Det var bara att gilla läget. Vi träffade tre killar från USA, England och Singapore, hur trevliga som helst. Gick ut och åt tillsammans med dem, sedan drack vi öl och spelade kort till två på natten, jisses vad kul vi hade. Igår lämnade killarna för Sihanoukville och vi åkte iväg vid halvnio för jungeltrekking. Åkte i 40 minuter med en miniträbåt, med 8-9 personer i, jag var livrädd att vi skulle välta... Efter ett tag anländer vi till jungeln, vilket häftigt ställe! Vi åt lunch som the locals hade lagat, bestående av ris och växter från jungeln, smakade helt okej. Efter lunch var det två och en halv timmes trekking som gällde. Efter 38 minuter var vi dyngsura av svett, och helt förstörda allihop. Jag har aldrig varit med om nåt jobbigare, fy fan! Guiden gick framför med en machete så vi kunde ta oss fram, och vid ett tillfälle skulle vi ta oss över ett näste med pinnar. 'Trampa INTE där' sa han, 'En kobra ligger där och kommer bita om ni går där, och får ni inte hjälp inom 30 minuter dör ni' Amen för i hel... Vi alla fick lite smått panik kan jag säga... Efter många om och men, sår och tårar, skratt och leriga fötter anländer vi till vattenfallet. Det var aningen uppfriskande, efter att ha kämpat livet ur sig i backe upp och backe ner under nästan tre timmar... Efter en halvtimme trekkar vi tillbaks, ungefär två timmar till. Vi går och går och går...plötsligt uppenbarar sig halmtaket där vi alla hade lunch och vi inser att vi är framme. Jag hade velat spela in allas glädjeskrik, det var helt sjukt! Vi la oss i hängmattorna och väntade på båten i en timme - alla somnade direkt :) Jag har aldrig varit varken så lerig eller trött i hela mitt liv... Och eftersom min resa bara skulle va en Baliresa så hade jag bara flipflops och vita Converse skor. Precis innan vi skulle gå hittade jag ett par gummistövlar som jag tog - vilken jäkla tur... Vi kom hem runt 7 och alla var förstörda! Samma kväll bjöd på huvudlöss, middag med the locals, gratis öl från polisen, dans på nattklubb och en jäkla massa skratt - men den historien tar vi nästa gång... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0