Hello Cambodia!!! :)

Ja jisses vilka underhållande och annorlunda dagar det varit! I måndags fick jag spel på vädret i Phuket och bestämde mig nästan för att åka tillbaks till Perth. Men efter ett långt samtal med mamma och många tankar så fick jag en ide. Min och JPs plan var att mötas upp i Kambodja, han skulle först åka på sitt håll med sina kompisar till Laos osv, och jag skulle åka på mitt håll. Hursom, JP befann sig i Bangkok (visste dock inte var) och resebyrån i Phuket sa att enda sättet att ta sig till Kambodja var att flyga upp till Bangkok och sedan ta bussen därifrån. Jag tvekade länge - tänk om jag skulle springa på JP igen i Bangkok liksom, efter incidenten i Phuket när jag råkade checka in på hotellet bredvid honom så ville jag inte gärna vara med om samma sak igen - DET hade varit äkta stalkervarning på den. Så jag tänkte - ska jag berätta för honom att jag ska åka till Bangkok eller ej? Nej, det ska jag inte kom jag fram till, jag ska ändå bara spendera en natt där, anländer runt 12 på natten på Khao San Road för att sova en natt, för att i sin tur sedan åka på morgonen till Kambodja. Sagt och gjort, fort som fasen bokade jag flyg till Bkk, och anlände till Khao San Road vid 12. Jag hinner gå i en minut, letandes efter hotellrum, och på något sätt skingrar sig folkmassan på gatan, och 3 meter framför mig uppenbarar sig...JP. Detta är fan inte sant tänker jag, och han fattar noll. Jag fattar ännu mindre, och ska nu än en gång förklara... Jag blev stum. Jag vet inte hur många gånger jag tänkte på vägen till Bangkok 'Vad gör jag om jag stöter på honom?' Men nej tänkte jag, ödet kan inte göra såhär, inte två gånger på lite mer än en vecka. Men jodå, där står han, vacker som få och förstår ingenting. Jag försökte inte ens förklara, jag sa bara att han förstört min överraskning om att överraska honom i Kambodja. Det var så sjukt. Så, 36 timmar med min kära pojke i Bangkok kan nu bockas av på min bucketlist :) Är det sjukt eller vad? Hur stora är oddsen? EN minut på Khao San Road, och sen bara står han där, mitt framför mig. Aaah, halleda! Nåväl, han bokade in mig på sitt hotell, och vi spenderade natten på Khao San Road. Dagen efter, efter 4 timmars dålig sömn begav vi oss på en longtailbåt tripp. En och en halv timme i en flod för att besöka floating market, bara han och jag...mysigt :) Kvällen spenderades med härliga nyfunna vänner, och imorse ringde klockan vid 6.30 - dags att åka till Kambodja. Jag och JP med flera diskuterade länge och väl om hur det är att åka dit som ensam tjej, och killarna var så oroliga. Så oroliga att dom skrämde upp mig, så imorse var jag mer eller mindre ett nervvrak. VAD SYSSLAR JAG MED? Ensam tjej till Kambodja - jag har aldrig varit där? Killarna hade fått mig till att börja tänka, något överbeskyddande, men det fick bara mig rädd. Jag tvekande en kort sekund, men what the hell... Jag hoppade in i minibussen som jag bokat, JP följde med och tog farväl, och till min stora glädje var bussen full av turister som ska till samma ställe som mig. Vi alla kom överens om att mötas upp på hotellen osv, och det känns SÅ BRA. JP var så söt, tror han hade lite separationsångest över att "släppa iväg" mig sådär, jag vet inte hur många gånger han höll om mina kinder och borrade in sina mörkbruna ögon i mina och fick mig att LOVA att va försiktig. Klart jag är försiktig :) JP anländer till Kambodja om drygt en vecka, och här ska vi spendera de sista dagarna innan vi tar oss tillbaka till Perth. Jag har en bra känsla om Kambodja - nu är jag lugn som en filbunke och jag är sjukt excited över vad som komma skall :) Puss på er - och tack älskade mamma som alltid är världens bästa rådgivare <3 Och såklart - tror ingen missat det - jag har blivit moster :) Min älskade syster ploppade ut en Elias, och jag är så stolt över henne och det lilla livet <3 Nu: PARTY!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0