Vad som händer när man söker 30 jobb om dagen...

Imorse fick jag ett mail av en tjej som hade forwardat mitt CV vidare till managern. Hon skrev att managern skulle ringa mig i början på nästa vecka. Perfekt tänkte jag, för jag hade sökt ett jobb som poolskötare, och det verkade bra på alla sätt och vis. 10 minuter efter jag fått mailet så ringer en man och eftersom han pratar fort som fan så hör jag knappt vad han säger. Det jag uppfattar är att han har läst mitt CV och att han vill ha mig på intervju hos honom imorgon klockan 09.00. Utmärkt tyckte jag, och för att vara på den säkra sidan (eller för att jag inte hade en susning) så frågade jag om hans namn igen. Han hette typ...Snash. Snash? Kan man heta så? Eftersom jag inte vill verka korkad så ifrågasatte jag inte om det, utan jag tänkte att han får ju heta Snash om han vill. Jag la på, och var lycklig som en häst. Går ut till Pam och frågar henne lite om det hela, och hon kände till poolföretaget och gav mig genast en minilektion i hur man städar pooler och vad man ska tänka på osv. På yellow pages sökte hon på telefonnumret mannen ringde ifrån för att hitta mer info. "Car service...?" säger hon förbryllat, men föreslår sen att det stället kanske bara är mannens kontor, som han har på ett bilföretag...3 mil härifrån, när själva poolarbetet är 5 km bort... Nåja, det KAN ju va så. Eller? Det kändes inte helt hundra, men jag tänkte att det löser sig. Efter en stunds googlande för att söka information om mannens "kontor" så utbrister Pam: "Did you say S&A Smash..?" "No, the manager's name is Snash!" svarade jag. Chefens namn är Snash... S&A Smash. Långsamt gick det upp ett ljus för mig. "S and A Smash" ... Jo tjena, chefen heter inte Snash. Före-fucking-taget heter S&A Smash Repair. Dom reparerar krockade bilar. Det gör inte jag. Inte alls faktiskt, men nu skulle jag tydligen på en jäkla intervju för att göra det. Fan med. Mitt i all panik och förvirring kommer jag på att jag har ju sparat alla mina sökta jobb, antingen på mailen eller seek.com eller indeed.com eller westjobs.com eller... Nåja, det skulle ta ett tag att leta igenom alla, men nog hade jag det sparat alltid. Någonstans.... Klockan tio imorse hände detta. Klockan TRE hade jag letat igenom allt och grubblat fram och tillbaka om varför jag skulle söka ett mekanikerjobb? Jag visste ju om att 8 timmars jobbsök igårkväll hade lett till att jag var så jävla less på det så jag började krydda mina erfarenheter. Jag har jobbat som kitchen hand innan, och även bagare ett litet tag, när huvudbagaren blev sjuk och så. Jag har även tvättat och strykt till olika företag... Hursomhelst, detta ledde i sin tur till ännu mer förvirring. Mitt sista jobbsök skedde runt 22-tiden igårkväll, och jag kände paniken stiga...TÄNK OM JAG SKRIVIT TILL NÅGON ATT JAG ÄR MEKANIKER??? Nää tänkte jag, så dum är jag väl ändå inte? Jag letade igenom alla mail igen och hittade inte ett enda som har med bilgrejer att göra. Shit, vad skulla jag nu ta mig till? Jag kunde ju inte gärna ringa upp chefen igen, "Tjena Snash, eh, jag menar chefen, jag har glömt att jag ansökt till ditt jobb, vad är det ni pysslar med egentligen?" Nä. Helvete. Så, snabbt som fan, dags för ny idé....Tomas! Jag kom överens med honom att om han skulle ringa och låtsas söka jobb och passa på att höra om dom har någon annons ute, och isåfall VAR den finns. Som tack skulle jag skriva hans cover letter. DEAL!!! Vad händer? Tomas ringer, chefen är ute, men receptionisten bekräftar att dom söker jobb, och att chefen ska ringa tillbaks senare. Efter nån timme ringer hans mobil och det är Snash som bestämmer sig för att inte riktigt tala om var annonsen finns, utan han känner mer att Tomas är "his guy" och tar in honom på intervju, imorgon klockan tio. En timme efter min intervju. Förinihelvete. Jag blev ännu mer förvirrad, och letar desperat igenom alla mail igen. Efter en stund fick Tomas informationsmail av chefen, så efter att ha kollat upp hans mailadress gick jag in och sökte efter den bland mina skickade mail, och däääär, långt långt bak bland sökta jobb hittar jag "Cashier hand and coffee maker/car cleaning service" YES! Jag har sökt jobb som barista och jag ska på intervju imorgon!!! Kafét ligger bredvid en biltvätt där kunderna kan dricka kaffe så länge dom väntar på att bilen ska bli klar. I mailet stod även att Tomas skulle ha en intervju med mekanikern, Rob, vilket innebär att vi har intervju för olika arbetsuppgifter. Jag ska träffa Alan, och hoppas på att jag inte kallar honom för Snash... Så sjukt hur saker och ting kan bli, särskilt när man söker jobb som en jävla dåre och tillslut inte vet riktigt vad som hänt. Detta har tagit halva min dag, och hjärnan har verkligen fått jobba. Tur det, för det var ett tag sen det hände ;) Nåväl, håll tummarna för mig imorgonbitti (klockan 3 inatt för er som är vakna) ;) så får vi se hur det går för mig när jag ska övertyga Snash om varför han ska anställa en förvirrad själ som mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0