Jobbintervju. Intervju? Nä.

Igårkväll var det svårt att sova, nervös som en häst över min jobbintervju som skulle äga rum idag. Vaknade 5 imorse, för helvete tänkte jag...att vakna vid 6 är väl ändå okej, men 5 liksom... Somna om och tog lite sovmorgon, gick upp 06.30 istället :) Satte mig vid datorn och sökte jobb, och sedan började tankarna...vad ska jag ha på mig, vad ska han säga, vad kommer han fråga, får jag jobbet, vad händer... Valde kläder och sminkade mig fint och fixade håret och gjorde allt så perfekt jag kunde, tänkte till och med måla om naglarna för den jävla intervjuns skull. När klockan var 13 cyklade jag dom 1,8 kilometrarna för att komma fram till stället. En snäll kvinna ber mig vänta på Boby som var iväg för tillfället. Jag var genomblöt av svett, det har varit 40 grader varmt idag, och jag cyklade med jeans (fan, tänkte va propert klädd ju) i uppförsbackar och höll på att bli överkörd för att jag inte lärt mig deras vänstertrafik än... Hursomhelst, Boby kom efter en stund och bad mig på halvtaskig indisk-engelska att följa med till köket. "Yes, here is where you will help me in the kitchen, and here is the dining room and here is the place outside and how long will you stay in Perth and okay and I will call you on Sunday, bye bye" MEN OKEJ. Jag blev så paff så att jag inte ens frågade om lönen. Vi satt inte ens ner. Han frågade inte mig om jag hade kökserfarenhet. Antar han bara att jag har det? För då kan jag tala om att han har fel. Jag fick inte ens säga någon utav mina perfekt inövade meningar varför jag passade för jobbet. Mycket märkligt, och jag är väldigt nyfiken på vad han säger på söndag... Nåväl, jag är inte den som ger upp i första taget :) När jag kom hem va jag så jävla irriterad för att jag inte fattade vad som hänt. "Intervjun" tog ungefär 7 minuter, och jag hade duschat och fixat sminket heeeelt i onödan. Kom hem och slängde mig i poolen och försökte tänka på annat. Har klöddat med Macen och mina 13000 bilder istället, och för någon timme sen blev allt klart. Avslutar kvällen med ett glas vin, en alldeles perfekt avslutning med andra ord... :)

Skickar med en bild på vad Tomas sysslar med nu när han håller på att sluta röka... Han gömmer mariekex som en jävla hamster för att kunna äta vid behov, men när persiennerna svajade av vinden kom jag på honom ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0