Hemligheten i Perth

Sååå... I torsdags satt vi i loungen på Australian Backpackers och letade på Gumtree (typ som Blocket) efter boende i Perth. Vi hittade en hel del, men det fanns en annons som vi fastnade för direkt. Det stod nånting i stil med "Stort hus från 1960-talet med pool, örtträdgård, nära till busstation och mataffär, familjen har två hundar så ni måste tycka om djur....osv". Eftersom vi både två lider lite av hundlängtan så blev vi som besatta. Det där huset MÅSTE vi ha! Hyran var på $100 per person, vilket blir ca 750 sek. Då ingick allt, wifi, el, vatten, tvätt. På ett hostel betalar man ca $230 i veckan och du delar med 15 miljarder andra och har varken gratis wifi eller tvättmöjligheter, dessutom är allt äckligt. Hursomhelst, annonsen hade legat ute i nån timme, så ring ring ring sa jag till Tomas (han är den som sköter snacket och jag är den som sköter skrivandet) och han gick ner och ringde. Efter en bra stund kom han upp igen och såg lite besviken ut. "Någon hade redan tagit det" sa han. Fan också tänkte jag men det var ju också rätt förståeligt. Efter en millisekund säger han: "Nääfan, kvinnan som äger huset hämtar oss direkt på tågstationen när vi är framme på tisdag" Va i helvete, skojar du nu, tänkte jag. Men det gjorde han inte, han hade charmat kvinnan rejält, så hon reserverade huset till oss och plockade bort annonsen utan att ens ha träffat oss. Jag kände för att göra ett glädjeskrik, men mitt i loungen bland alla så kändes det inte så passande. Folk glodde rätt rejält ändå när vi satt helt chockade utan att riktigt fatta vad som hänt. Perth är ändå ca 450 mil ifrån Sydney, och hon bara ger det till oss sådär. Det var för bra för att vara sant, därför visste vi inte om vi vågade tro på det. Men mycket riktigt, idag när vi steg av tåget 09.55 kom hon och hämtade oss, körde oss hem och visade oss huset. Hon är sååå trevlig och rolig, och efter bara någon timme sa hon att vi fick stanna så länge vi ville. Tack för den ja, det borde hon kanske inte sagt :) Nästa anhalt är att skaffa jobb, och det känns som att Pam har ganska bra kontakter... Vi får se vad som händer härnäst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0