Dagen då jag fick ett jobb

Jag har fått jobb. Kort och gott, även om det blev som nåt helt annat än coffee maker. Jag är helt slut efter en helt sjukt lång dag, det är obeskrivligt, så det blir inget långt inlägg idag. Vi åkte hemifrån 07.20 idag och kom tillbaka hem 17.30, och vi har alltså promenerat runt i typ 10 timmar i 40-graders värme. En nära-döden upplevelse utan dess like, som resulterade i en "liten" vattenblåsa på hälen, men vad gör man inte...? Dagen har gett ett heltidsjobb, 6 nya tröjor (för 5 dollar styck, ca 200 kronor för alla), en handväska (äntligen, har inte haft en på 2 månader) och sjukt god potatissallad till lunch. Nu ska jag kasta mig handlöst i sängen, godnatt! :)

Ps. Jag klöddade med vad jag skulle ha på mig på intervjun igårkväll och till slut fick jag en kjol av dottern Molly som är ett par år yngre än mig. Kjolen är inte riktigt min stil, men jag tyckte det passade bra tillsammans med mina egna kläder. Imorse klockan 7.30 när vi stod och väntade på bussen och jag var nära på att avlida av nervositet, så tittade Tomas på mig flinande och sa: "Haha, du ser faktiskt lite ut som en gammal tant i dom kläderna..." (är detta Tomas eller vad)

TACK Tomo, men jag fick jobbet ÄNDÅ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0