Bondi Beach

Idag har vi besökt Bondi beach. I vårt backpackerpaket ingår lite olika aktiviteter, och imorse 11.00 blev vi upphämtade av "personalen" med minibuss. De släppte av oss på en lite mindre strand, som inte alls var Bondi beach, och sa glatt att vi skulle GÅ till Bondi. Kul. Jag hade mina flipflops på mig och vi skulle promenera på klippor, gå i trappor och genom upp och nedförsbackar. Det var bara att traska på, nästa gång är det gymnastikskor som gäller... Efter en stund kom vi fram till Bondi, och vad ska man säga, den var ganska bred, men eftersom vi redan sett Manly beach så var det inte lika mycket wow-upplevelse som det nog annars blivit. Vattnet är kallt satan och ruskigt strömmigt, livvakterna har verkligen att göra! Jag fegar (både för kylan men även strömmarna) så jag kör kärringadopp :) Vid 17.15 tog vi bussen hem igen och begav oss direkt till taket på vårt hostel där det skulle serveras BBQ. Fick provsmaka känguru, lite läskigt men man var ju tvungen när chansen gavs. En aborigin eller hur det stavas (Australiens urinvånare) kom och hade en liten show, dansade och sjöng, shit va galet. En film är uppe på Facebook för det var helt sjukt! :) Snart dags för sovdags, imorgon är det Harbour Cruise som gäller, vet inte vad det innebär än men det får morgondagen utvisa :)


Kommentarer
Postat av: mammo

En redig snygging ju.. =) vilka äventyr ni får va med om gumman.... <3

puss

2012-01-13 @ 11:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0