Snorkling

Härliga tider!
Igår var jag ledig, och efter ytterligare en mer eller mindre sömnlös natt vaknade jag vid 06.15, spännande! Kunde inte somna om, så det var bara att gilla läget och gå upp. Åkte till hårfrisören och jisses vad jag blev bortskämd "Would you like some head and shoulder massage before I start?" JADÅ! Riktigt skönt efter helgens hårda pass. Efter det fixade han min utväxt, nu ser jag äntligen normal ut igen, och håret blev riktigt riktigt grymt! Han är lärling så lite orolig var jag i början... Men 20 dollar (150 kr) är JÄVLIGT billigt, och att det tog lite längre tid än vanligt kan jag leva med :) Kom hem vid 16-tiden och åt snabbt som fan, sen tog jag tåget till Wellard där Jay väntade på mig, han hade sagt att han skulle ta mig till havet för att snorkla i solnedgången och efter en 40-gradig varm dag tackar man verkligen inte nej till det. Åkte till Mangles Bay, ett sjukt mysigt ställe, på med simfötter, våtdräkt och cyklop och sen ut. Vattnet var lite grumligt men fick ändå se en hel del fiskar, maneter och även ett antal krabbor som Jay fångade med sin harpun (jag skojar inte). I bilen sa han "Well, make absolutely sure that you will swim after me, or else you might get a harpoon in your leg or something!" Hahaha sa jag då, du är kul du. Men han menade allvar, när vi hoppade av bilen stod han redo för att fånga kvällens middag, med ett leende på läpparna och en harpun i näven! Riktigt intressant, dock var krabborna för små för att äta så vi (han) släppte tillbaka dom igen. När vi stod vid bilen sprang han iväg mot vattnet, come quick skrek han och pekade mot vattenbrynet. Där simmade en ENORM stingrocka, så jävla coolt! Den ger efter sig ett sjukt coolt utseende i havet, det liksom skakar eller hur man ska förklara, en upplevelse! Efter det körde vi runt till motsatta sidan av Mangles Bay där vi såg solnedgången, fantastiskt vackert! Nästa gång skulle han visa mig ett annat snorkelställe med mer att se, kommer bli awesome :) Hade en fantastisk dag och kväll, så bra att jag somnade på kudden direkt och sov som en stock HELA natten... Skönt! Känns som att resan mer eller mindre börjat nu, det är nu jag ser till att ha roligt varje dag och jag stormtrivs! Det är just såhär jag vill ha det, umgås med folk man trivs med och hitta på saker. Imorgon spelar Aston Shuffle på Uni, och det ska tydligen vara nån stor fest, gissa om jag kommer vara där... ;) Jobbar på torsdagen men som barista har du alltid tillgång till sjukt gott kaffe plus att jag jobbar med världens bästa människor så det ska nog lösa sig. Whatever, som mottot här lyder :)

40 grader varmt - måste göra något åt detta nu, adjö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0