Provjobb & riktigt jobb

I måndags fick jag ett svar från en arbetsgivare. På svenska. Han hette Birger och förklarade att jag tyvärr inte fått jobbet hos honom men att jag skulle försöka hos en Evan på Kakulas Brothers inne i city. Birger skrev också att jag skulle överdriva mitt cv (ännu mer än vad jag redan gjort) för att det är just så Australiensare gör. Han skrev att dom till och med kan hitta på jobb som dom aldrig ens har jobbat med. Nåja, jag åkte in till stan och klev in i affären, en riktigt mysig gammeldags affär med massa kryddor, snacks, pasta, ost och nötter i lösvikt. Jag hittade Evan och förklarade att Birger (uttala det på engelska.... "Bööhrger" - hamburgare?) hade skickat mig och att jag sökte jobbet som shop assistant. Efter en stående intervju varav hälften skedde på svenska (älska att han talar mitt språk, om än lite knaggligt) så blev det bestämt att jag skylle provjobba två timmar dagen efter. Så, igår åkte jag dit igen, jobbade röven av mig i två timmar och FYRTIO minuter (ingen sa att jag skulle sluta) och sen var det klart. Evan sa att jag var duktig och att han skulle återkomma i veckan, eftersom där famns en del som hade sökt. Men återigen. Vad är det med Australien och gå bredvid? Jag fick gå med en tjej som sprang igenom hela butiken, visade lagret på två sekunder, rabblade en massa info och sen förväntar hon sig att jag ska kunna allt, och lämnar mig ensam bland hyllorna. Vänta nu lite - VAD SA DU NU? Nåväl, det var bara att bita igen och se glad ut. Det var rörigare än fan där ute, och jag hittade inte riktigt vad jag skulle MEN jag gjorde mitt bästa så nu får vi se.
Ringde förresten Boby i torsdags och frågade hur det gick med den där intervjun som jag hade som kitchen hand. Han skulle ringa mig men det gjorde han inte, och sånt gillar inte jag... Hans förklaring var att han inte hade haft så mycket att göra, men att han skulle höra av sig om det blev aktuellt. Hejdå kitchen hand jobb tänkte jag, men icke... I måndags ringde käre Boby mig och sa att han ville ha hjälp på onsdag. Så, ikväll 17.30-21.30 ska jag jobba som kitchen hand för första gången i mitt liv ;)

Nedan: Tacokväll, hur ljuvligt var inte det? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0