Ett fantastiskt IKEA-besök

Så har ännu ett dygn passerat. Jag hatar att tiden går så fort när man har kul. Slutade mitt Bobyjobb senare än vanligt, såklart när man har planer. Blev hämtad vid 22-tiden och i bilen fick jag höra följande: "Well...I was thinking to take you to IKEA tomorrow for breakfast, how does that sound?" REALLY? Jag tror mina ögon blev stora som fotbollar och leendet spred sig i hela huvet. Fan va nice! Jag blev överlycklig, och tackade jajaja! Vi åt Sticky date pudding och drack grogg och te (!), med två andra, en mycket trevlig ikväll. Imorse ringde klockan 08.00 och jag var trött som fan. Somnade alldeles för sent, men när jag insåg att IKEA väntade på mig så kastade jag mig in i duschen. När vi kom fram var det frukostdags, och innan jag visste ordet av det hade jag både äpplekaka och dammsugare på brickan, och med ett stort leende på läpparna. "Are you excited?" fick jag höra 15 gånger, jag tror det syntes på mig ;) Slutligen vid kassan hade jag ett berg av mat, och jag tittade ner och virrade på huvudet. Hur fan ska jag orka detta? Jag var mätt fram till 21-tiden ikväll, helt sjukt. Vi spenderade fyra timmar där inne och jag var helt salig. Vi lärde varandra både svenska och engelska ord och jag dog av garv! Att höra en Australienare prata svenska är SÅ JÄVLA ROLIGT! Vid kassorna såg jag food market och var tvungen att kolla. "Kolla". Vi provsmakade glögg och pepparkakor, och stolt berättade jag om Sveriges traditioner och jag blev lärd en massa nya saker om det härliga landet Oz. Jag fick syn på köttbullar, gott och blandat och flädermarmelad, hej och tack ni följer med mig hem! Efter det var det bilfärd hem, och jag skulle visa gott och blandat godiset, dvs salt lakrits eftersom det inte finns här. Jag har aldrig sett någons ansiktsuttryck förvridas så mycket, jag vek mig dubbel av garv! "Uhm...it's a little bit salty, do you have some water...?" Kan inte påstå att det blev uppskattat men ballerinakexen var en höjdare ;) I bilen på vägen hem fick jag också höra en sjuk sak. Här i Australien har dom en ny lag, som innebär att om du kör och burnar och "leker" och racar med din bil för mycket så får polisen ta bilen och köra och skrota den. Samtidigt ska ägaren (boven) stå bredvid och säga vad han tycker och tänker om saken och ifall det var värt det. Hur sjukt är inte det? Trodde först inte det var på allvar, något för Sverige kanske? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0