En rostad sushi, tack!

Inatt somnade jag runt 00.30. Panik. Klockan skulle ringa 05.45 och jag låg och blundade och vände och vred på mig. Alla möjliga kaffesorter vimlade runt i huvet, vad är nu en flat white, hur gör man en long mac och hur mycket vatten tillsätts i en long black? Jisses vad huvet gick på högvarv, det är ett under att jag till sist somnade. Alla nya på stället gör samma sak, hivar i sig massor med kaffe för att det är så sjukt gott plus att man måste provsmaka sina verk, och det resulterar i att man sen ligger klarvaken på natten. Imorse var jag trött som en åsna, men efter lite kaffe på jobb var man som vanligt igen. Vi hade sååå mycket att göra idag, och en standardfråga när någon beställer baguetter och mackor är "Would you like it toasted?" och idag kom en kille som beställde något som jag inte riktigt hörde, chicken-nånting, och jag frågar sedvanligt "Would you like it toasted"? varpå han kollar konstigt på mig och säger nejtack, det är bra. Jag frågar en extra gång vad han skulle ha innan jag går för att hämta det. Chicken teryiaki...dvs ett paket med åtta bitars förbannad SUSHI!!! Jag frågade om han ville rosta sin sushi. Seriöst... Efter det fortsatte kön, och den hade inget slut i sikte...det gjorde inte saken bättre, utan desto mer jag tänkte på min rostade sushi desto mer började jag skratta. Ni vet, när man är i en sån situation när man absolut inte får skratta men bara inte kan hålla sig... Det är hemskt. Men fasen vilken bra dag jag haft idag! Nu blir det duschen och sen till Victoria Park, ser fram emot en trevlig kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0