Bad day VS lovely day

Jag hatar dagar som inte är "mina" dagar. Det är så jävla trist, och igår var en sån dag. Vi tog bussen vid halvtvå för att storhandla, och vi hade valt att åka in till Freo (ungefär som från Lund till Malmö) för att handla på något som heter IGA, uttalat låter det som ICA på grov skånska, så fult. Efter typ en timme är vi framme och går in i affären. IGA ska vara billigt, men njäe. Vi yrar runt och hittar hälften av alla varor vi ska ha, och med en kundkorg fylld kommer vi på att vi inte vill handla där längre. Köttet var inget vidare och det var en allmänt äcklig affär, så vi packar upp korgen igen, går en bra bit med skoskav och solsken, och vid fyratiden är vi framme vid vårt älskade Coles. Förlåt för att jag var otrogen fina affär, gräset är inte grönare på andra sidan! Vi fick stresshandla och en minut innan stängningsdags stod vi i kassan. Hem igen, med 8-9 tunga påsar, och sen direkt på matlagningen. Vi var hungriga som fasen, och vi hade köpt cevapcici som vi skulle ha till tomatröra och pasta. Efter en bra stunds slavande vid spisen satte vi oss äntligen ner och skulle avnjuta en underbar middag...det smakade APA. Riktigt vidrigt, så äckligt så det inte gick att äta. Smaken på köttet var som lever och konsistensen var som frigolit, det var hemskt. Nåväl, under tiden maten var på spisen hade jag gjort Sticky date pudding i Pams varmluftsugn, så jag hade ännu inte gett upp hoppet på den. Jag går ut i köket för att hämta den...och då känner jag den ljuva doften av bränd kaka. Härligt! Tomas (så fin, alltid lika positiv) tyckte att den såg jättegod ut ändå, och det säkert inte var någon fara att äta den. Tillsammans skrapade vi av det svarta och den blev helt okej ändå. Att tillägga är att jag aldrig bränt en kaka förr. Vi försökte hålla hoppet uppe, och eftersom vi sällan kollar på film hade vi bestämt att vi skulle göra det. Precis när vi satt oss tillrätta kommer Pam. "Asså..ska ni kolla på film? Det finns ett tv-program jag vill se." Men för i helvete. Tomas frågade (ja, han hade en baktanke) ifall vi kunde fixa en tv till vårt eget rum, och illa kvickt fick vi ha TVn för oss själva. Vi sätter igång Hitch och efter 30 minuter av filmen börjar den hoppa lite i handlingen av sig själv. Vi såg alltså början och slutet av filmen, mem skitsamma, vem bryr sig om mitten liksom?

Nä, bättre var det idag. Hade en anställningsintervju som cafe staff på Curtin University, ett stort jäkla Campus här i Perth, men hade inte för stora förhoppningar eftersom de två senaste intervjuerna inte ringt tillbaka (allt sker av en anledning, det är jag stensäker på) så jag tog det med en nypa salt. Sent kom jag också eftersom skitbussarna aldrig är i tid. Jobbet innebär att jobba i ett cafe, stå i kassan och fixa mat på universitetet, måndag till fredag, 9.30 till ungefär 16.30 varje dag med möjlighet till extra timmar om man vill. Lönen är bra, 20,71 dollar i timmen vilket innebär 155 svenska kronor. Under intervjuns gång var jag säker på att "Vi ringer dig i veckan" skulle komma, men jag fick lyssna två gånger för att höra henne säga "Redan i telefon visste vi att vi ville ha dig, du är så bubbly och perfekt för detta och du kan få börja på torsdag om du vill!" VAAA. Jag tänkte att jag måste hört fel, men nä. Så nu sitter jag här, vet inte riktigt vad som hänt, men jag är jävligt glad ändå!!! :) Och det bästa är - hon fixar mitt schema så jag kan få ha kvar mitt älskade Bobyjobb också. HÄRLIGT HÄRLIGT!!! :)

Mycket nöjd fluffig dam på bilden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0