Arbetslös men stolt!

Nu är jag fri som en fågel igen, tack och hej S&A, vi ses aldrig ALDRIG mer igen! Det har varit en lång och jäkllig dag, antagligen för att jag vet om att det är sista dagen, man har liksom ingen energi. Skönt också att slippa pendla med 15 olika tåg och bussar för att komma till jobb, även om jag gillar deras kommunala transporter. På bussarna till exempel, är alla sååå trevliga mot busschauffören och visar stor respekt, alla hälsar och när dom hoppar av ropar dom "Tack så mycket herrn!" Sjukt. Tänkt om vi haft det så i Sverige! Dessutom, efter klockan sju på kvällen kan man be busschauffören att stanna var man vill längs routen han kör. Hur bra är inte det? Och tågen, dom har gratiståg 02.15 och 04.00 varje helg, för alla som varit ute festat typ. Det är ju perfekt! Kom igen Sverige, haka på! Nu är det hög tid för pizza och vin, det är jag väl värd efter en hemsk vecka...

Just det. Man måste "haila" på bussen också för att den ska stanna... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0