Smultronställen

Som vanligt vankades det jobb i helgen, och i fredags lämnade jag farmen vid halv3 för att vara tillbaks i Perth vid 5. Jobba jobba jobba och sen skulle jag köra hem när jag var klar vid 10-tiden. Skulle stanna till vid en bensinmack när biljävlen dör... Suck. Startar igen och kör ut på vägen, samma visa igen så fort jag saktar ner vid ett rödljus. Startar en tredje gång och vid nästa rödljus är jag tvungen att gasa som en dåre samtidigt som jag håller kopplingen nere - vilken jäkla Hörbyraggare liksom :) Nåja, efter en liten stund börjar det lukta bränt och jag lyckas precis köra in vid en busshållplats när bilen börjat ryka som fan. Jag tog min väska och sprang iväg - jag trodde bilen skulle explodera. Ringde Mick som fick ringa sin pappa för att få hjälp. Allt fixat, han trodde det var vatten som saknades så vi fyllde på och jag körde hem till Mick.
 
Dagen efter körde jag till ett shoppingcenter och precis när jag parkerar börjar det ryka som bara den och ett högt 'POP' hörs. Jamie och Kaylan kom in och mötte upp mig, och det var tydligen ac:n som gått sönder. (Inte undra på att jag tyckte det var himla varmt när jag körde till Perth på fredagen) Dagen bestod av besök i Freo, god mat, pariserhjul och hotell med jacuzzi - jatack! Iväg till jobb, jobba som en dåre, skit mkt att göra. Tillbaks till hotellet och slängde mig i jacuzzin, hur gött var inte det? :)
 
Igår åkte jag och Kaylan till Ikea, jag hade cravings för glögg och pepparkakor - mums! Åt köttbullsmacka och varmrökt lax till lunch, åh vad jag saknar svensk mat... Tillbaks på farmen igen, och igårkväll va sååå sjukt nice! Först och främst pratade jag med syster yster i telefon, bölade som en unge när jag hörde Elias i bakgrunden :) Blev på så sjukt bra humör efter att pratat med henne, och sen åkte vi iväg till puben och köpte fish&chips, tog med en flaska vin och åkte till ett vattenfall och åt med en stor sten som middagsbord och en sovsäck att sitta på. Det var så sjukt gött, allt som hördes var fåglar som kvittrade och vatten som porlade... Låg och tittade upp på stjärnorna, hela 3 stjärnfall såg jag, många önskningar där :)
 
Nedan är bilder från helgen.
 
Jag och Kaylan i pariserhjulet i Freo
 
 
MUMS!
 
 
Just...relax...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammo

saknade unge <3 <3 <3

2012-12-13 @ 12:21:27
Postat av: Bertil

Gott Nytt År önskar en jobbekompis till fassan din.

Svar: Aaw tack så mycket! Gott nytt år till dig också :)
Sandra Gustafsson

2012-12-27 @ 21:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0