Julen är på ingång! (var?)

Jättekonstigt väder, varit solig och gött fram till nu, och nu jäklar i det är det storm på ingång... Ska bli skitväder torsdag och fredag och sen 25-35 grader igen... Så jag klagar inte :) Men bilderna på hur kära Skåne ser ut nu ger mig bara hemlängtan, jag vet att snö är vackert men att inte ha sett det på två år gör min längtan bara större :)

Ikväll ska vi ut och jaga julgran om vädret inte blir alltför dåligt... Julgran liksom, det är bara patetiskt när det är sommar... Jisses så bitter jag är över att inte ha någon julkänsla!

Jag härmar dig Elenor (en svensk tjej som också är här i Oz och får massa paket skickade från vänner och familj...) - så vill ni skicka marabouchoklad eller lösgodis och skvallertidningar så är adressen:

Sandra Gustafsson
10826 Pinjarra Williams Road
6391 WA
Australia

Ett vykort funkar också ;)

Puss och kram!


Nedan: vinter i Oz och vinter hemma... Skillnad? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0