Nanny Sandy

Först vill jag tacka för alla fina söta rörande kommentarer till mitt förra inlägg - ni är underbara!

Nu så, nu jävlar händer här grejer! Jag hade fått ett farmjobb - obetalt, packa och plocka ägg från höns, 3 månaders förbannat volontärjobb.. Nåja, det fick sparas som reservplan så jag tackade ja. Skulle startat nu på torsdag kväll - 3,5 timme utanför Perth och det kändes som om jag fått min dom och väntade på att åka i fängelse. Jag var riktigt nere och föreställ er - jag hade inte ens kommit dit! På gumtree hittar jag en ny annons - Ensamstående pappa behöver nanny till sin 2,5-åriga dotter på sin fårfarm. 1 timme och 20 minuter från Perth, måndag-fredag, $300 i veckan, mat och boende inkluderat. Yes please! Vi hade en intervju på ett café i torsdags, jag var nervös som en häst - detta vill jag ha! Han skulle ringa tillbaks dagen efter, och jag väntade med telefonen tätt intill... Vid 3 ringde han och sa att jag var mer än välkommen om jag ville... Om jag ville? Kan det bli bättre än såhär...?

Aah, jag har sån tur! Helgen har varit fantastisk, härligt väder och trevliga återseenden <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0