Home sweet...Perth!

Så var man tillbaks i Australien igen. Landade vid 5 på morgonen i fredags morse och jag var förstörd. Inget jobb, regnigt, kallt, allmänt skit! Gick och la mig och vaknade igen vid 12.30. Gick upp och tog en snabb titt på gumtree för att söka jobb. Hittar ett som barista/sandwich-görare, 2.5 km från var jag bor. Chefen ville ha cv och resumé och skit till sin mail, men han hade också lämnat sitt telefonnummer så jag ringde. Hej och hå, kan du komma hit nu? Visst, på med kläder och borsta tänderna och en 45 minuter senare var jag där och fick ett heltidsjobb. Det är en italiensk lunchbar, bara 4 anställda, måndag till fredag 7-2, är det okej? JADÅ! Det tog inte ens en timme att få ett nytt jobb - jag var så lycklig så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Pengarna på kontot började ta slut och jag var sååå orolig över min ovissa framtid - och när jag fick jobbet trodde jag fortfarande att jag drömde. Helt sjukt. Och helt fantastiskt :)

Helgen och de senaste dagarna har varit helt perfekta, träffat härliga nya vänner, dansat, festat, hälsat på Bobyjobbet, testat salsa, solat och bara njutit av att livet är såhär bra :)

Nu är det dags för lite sol i trädgården och sedan får vi se vad helgen har att erbjuda ;)


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Sandra! Ha en fortsatt härlig vistelse i Australien igen ;)Lycka till på nya jobbet! Mia hälsar. Var rädd om dig! Kramar från Eva & MiaC

2012-08-11 @ 19:40:47
Postat av: Pappsen

Skönt att du fick ett jobb igen så snabbt. Har varit lite orolig att dom hade behållt dig kvar hos polisen (ha ha)Ha det bra vi hörs =) kram fassan

2012-08-13 @ 09:55:25
Postat av: Mamma

Kom hem säger jag!! =) <3

2012-08-20 @ 18:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0