Skratt, tårar och Sverigebesök

Har inte bloggat på två veckor, MYCKET har hänt sen dess! Franz har åkt till gruvorna vilket innebär att huset i princip är mitt, har varit själv här i en vecka nu och det är skönt, lyxigt att ha ett helt hus för sig själv! Det visade sig att Peter var i Perth, så förrförra veckan sågs vi i stan och drack cider, på kärt återseende och väldigt konstigt att träffa någon man känner på denna sidan av jorden. Samma helg spenderades på puben här hemma, minns faktiskt inte så mycket eftersom det känns som en evighet sen. Förra veckan var både bra och dålig... Mitt "kära" caféjobb är inte riktigt detsamma längre, jag trivs fortfarande med vad jag gör, men inte riktigt lika mycket med människorna omkring... Det finns bra människor och sen finns det...andra... Varför jag alltid råkar ut för idioter har jag dock inget bra svar på och jag kan nog inte bry mig mindre om sådana människor just nu. Helgen visar att det faktiskt finns fina människor i Perth ändå ;) Veckan bestod av bra saker med, bland annat besök från Peter, jag har haft sån lyx och fått både middag och frukost serverad, disken diskad och tvätten ihopvikt, gött! Han kom och samlade ihop mig i onsdags när allt gick snett på jobb och det tackar jag för... Från torsdag till lördag var vi stammisar på The Karalee, och tillsammans med Jed, Scotty och Cam (inte den Cam jag har nämnt tidigare, från och med nu kommer Cam innebära Jeds kompis...) och vi har haft så förbannat roligt! Dansade som galningar i stan i fredags, kom i säng runt halv5 på morgonen och mådde som man förtjänade. Vi slappade, åt och sen var vi igång igen... Det har varit en fantastisk helg - en sådan som gör att måndagen känns som jordens undergång. Kanske därför jag känt som jag gjort idag, har haft hemlängtan och bara velat hem hem hem. Efter fina ord av mina hjärtan hemma och två timmars prat med mamma så är jag redo för nya äventyr igen :) Nåja, mer än såhär blir det inte idag, jag är helt förstörd efter en helg fylld av skratt, dans, red bull&amaretto och fint sällskap - sånt gillar vi!

Nedan - bilder från helgen på mina sötnosar ;)


Kommentarer
Postat av: Mammo

<3 du ser min tös allt reder sig... Puss min fina

2012-04-25 @ 00:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0