Easter in Perth

Var tog alla mina lediga dagar vägen? Jag som inte hade något inbokat har knappt varit hemma, men jag klagar inte... Hugh kom i torsdags, lika roligt som alltid, lagade lax med sparris, lime, chili och färsk pasta - det är sååå gott! Jag sov bort halva fredagen, har inte mycket minne av den dagen iaf, jag var så jäkla trött efter allt jobb som pågått de senaste veckorna. Åkte och shoppade med Franz lördag morgon, gick upp tidigt, solen sken och det var en bra lördag! Fick äntligen tag i mina (vita) Converse skor, mina gråa där hemma är saknade... Efter fem timmars shopping var det dags för Bobyjobb, rullade typ 100 köttbullar och det var allt som hände den kvällen. Påskafton var fruktansvärt lugn, och jag tyckte så synd om Boby som förberett och haft sig som aldrig förr. Jag vill inte veta hur mycket mat som gick till spillo den dagen... Träffade Jed, en kille Franz känner och kvällen slutade med shots och öl i baren efter mitt arbetspass... Fortsatte hemma sen, drack alkoläsk och kollade på standup komedier, och kom i säng på tok för sent, som vanligt. Söndag innebar bakis + städ & tvätt, vilken jävla combo! Måndagen spenderades halvt i Vic Park, på en kinarestaurang... Det var en upplevelse jag aldrig varit med om förr, som kallas Dim Sum (tror jag). Servitriserna kommer med massa rätter på en vagn och man får peka ut vad man vill ha, som en buffé typ fast ändå inte. Jag var JÄTTEhungrig, och vi beställde in en massa olika saker, men ja...det var nog inte min typ av mat. Jag säger alltid att jag inte är kräsen, jag tror helt ärligt inte att jag är det men...efter igår, jag vet inte. Åh gud. Det var fläskbollar i vitt papper, biff inrullat i något som såg ut som en död manet, friterade tentakler från en bläckfisk och räkor i små vita pappersbollar och köttbitar i en degbulle. Nja. Alltså...nej. Porkbuns har jag ätit innan, men jag var inte så förtjust i restaurangens version av dom. Det enda som var gott var en kött- och grönsaksröra i ett salladsblad som man skulle äta som tacos. Jag mådde sådär bra efteråt, att äta manet-grejen var vidrigt, mina ögon tårades och jag kände hur allt vände i magen... Men, jag testade allt och det har jag blivit uppfostrad att göra :) Kom hem på eftermiddagen, slängde av väskorna och åkte till stranden i Cottesloe och såg solnedgången, vackert som bara den! Körde och hämtade pizza och spenderade kvällen i soffan med film - äntligen fick jag min take away mat som jag längtat efter!

Sista dagen påskledighet idag - den ska spenderas med Hugh i Fremantle, och förhoppningsvis äger jag ett par röda Converse när jag är hemma igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0