TUPPJÄVEL

Ååååh vilken natt! Andra natten när man äntligen kan sova utan fläktens bräkiga brummande jävla ljud eftersom det inte är stekheta nätter längre, och vad händer då... Eftersom det regnade igårkväll så kom hela Thailands grodkör ut ur sina små bon och körde Koh Taos famous rockkonsert made by frogs! MAJ GAD vad det lät! Grodorna överröstade ALLT på denna planet, tänk 2 miljoner grodor som sitter runt vår bungalow och sjunger, quaaaackquuuaaackbrääääkbrääkquaaaack! Trodde jag skulle lägga in mig frivilligt på psyket men tydligen hann jag somna innan jag traskade dit. Vaknade istället vid 7.15 av att någon bankar ihjäl sig på vår ytterdörr, nära ett nytt nervsammanbrott där, skakar i Tomas (jag själv vågar inte öppna och kolla) och då kommer han på att det är vår lilla loppehund som har fått fnatt och ligger och kliar sig precis mot vår dörr så att halva bungalowen skakar som ett jävla löv i en höststorm... SHIT vad rädd jag blev. Lyckas dock somna om, men sen vaknar jag någon timme senare, och då är det dags för hela Thailands fågelliv att ha allsång utanför fönstret. Hörde säkert 15 olika fågelljud som prydligt och vackert (eh, nä?) avlöste varandra... De lät i stil med grodorna, va fan, räcker det inte att EN fågeljävel, eller att EN grodjävel gör ljud? Måste allt vara så överdrivet här? Nåja tänkte jag, så länge inte tuppfanskapet börjar kuckelikua med sin hesa halvtrasiga röst....vad händer i samma ögonblick som min tanke for genom huvudet? Krrrrrwwwwuuuuuckelikwrrrruuuuu!!!! Om och om och om igen! Innan jag lämnar denna ön ska jag personligen vrida huvudet av den satans tuppen! Somnar om en liten stund, nästa sköna uppvaknande sker av vår kära personal som bankar ihjäl sig på ytterdörren "Eeeelloo, checkin oout toodääj, check ouut at iiläääven, or else joo hääve to päääj" AFAN, HAR VI INTE BETALAT VARJE DAG DOM SENASTE TVÅ VECKORNA ELLER? Jävla idioter! Dessutom lovade receptionisten att vi fick ha vårt rum så länge vi ville, nu har dom plötsligt fullbokat från och med den 11, så då ska vi chäääcka aaaouut SOM FAN, tro mig! Iiiih! Nog om detta :) Igårkväll var vi på Muay Thaimatch, det var sååå coolt! Lite läskigt i början, men sen gav rädslan sig.. Galet, ena svensken knockade motståndaren så han fick sys i pannan (mitt på en plaststol bland publiken blev han ihopsydd, jisses vad sterilt dom kör här i detta risland ;) En riktigt bra kväll var det iaf, ser gärna på fler sådana matcher.

Just nu sitter vi på Simple Life och har ätit Asian Breakfast (rissoppa med vidrig konstistens, tänk utspädd risgrynsgröt med gröna blad i) och regnet öser ner. Kul! Fyndade 2 böcker innan, så ska hem och läsa dom om inte solen dyker fram (det gör den inte). Ikväll blir det förmodligen filmkväll på en restaurang, finns inte så mycket annat att göra i regnet :( Hittade förresten en affär som säljer biopopcorn, en papperspåse med (nästan) svenska popcorn för 4 kronor, jag är lycklig!!! :) Kram till alla där hemma <3


Kommentarer
Postat av: Syster

Hej hopp :)

Tänkte fråga om det e en stor ö ni är på? Ser ju ut som en massa europeer i publiken! Skulle du kunna fixa en karta som visar er resväg? Tror det finns nått sånt på google.. :) Är sjukt nyfiken!

Ha det gott o ta hand om varandra!



ps. Om Tomas får en brilljant idé om att tävla så har du min fulla tillåtelse att tackla ner honom o hans smarta idé! Om han blir arg kan du hälsa från mig... ;)



ps2. Den där soppan ser läskig ut...

2011-12-07 @ 12:21:51
Postat av: Sandra

Hej! Nja, det är en väldigt liten ö, men den består till 98% av turister :) Ska se vad jag kan hitta på Google, än så länge har vi ju bara varit i Bangkok och Koh Tao, men vi lär ju resa desto mer i Australien :) Haha, ska absolut golva Tomas om han skulle få för sig att ge sig på Muay Thai ;) Sköt om dig du med! Kram

2011-12-11 @ 15:29:56
URL: http://sandravictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0