En väldigt annorlunda julafton!

Det var en väldigt märklig julafton i år, det är en sak som är säker! Vi gick upp tidigt och gjorde oss i ordning för att åka till Sriracha Tiger Zoo, ett stort zoo 30 minuters taxifärd från Pattaya. Vi anlände vid 10-tiden och gick raka vägen för att mata kameler, hästar och rådjur, vi var barn på nytt :) Efter en stund får vi syn på tigerungarna, herregud vad söta! För 150 baht fick man lov att komma in till dom, mata dom med mjölk ur nappflaska och ta foto. Världens mysigaste små djur, synd att dom växer upp till slut... Satt ett bra tag och kelade med dom små liven, jag och Tomas var helt saliga :) Efter det gick vi på tigershow och det var minst lika coolt. Påminde lite om cirkus, mysigt! Dagen gick rätt fort, och vi hade en bra dag på zoo. Vi fotades även med en stor fullvuxen (antagligen nerdrogad tyvärr) tiger, gorilla och Tomas fick klä sig i skorpioner och bli fotad :) Vi kom hem vid 15.30 och åt jullunch (grekisk sallad) sen gick vi upp och vilade lite. Julafton blev inte direkt firad, och det var väl inte vår tanke heller egentligen. Känns bara fel när man ändå inte får in all julkänsla till 100%. Nästa år ska jag börja fira jul redan i augusti som kompensation!

Igår på juldagen så tog vi sovmorgon. La oss på stranden vid 13-tiden och då kom där en man gående med sin papegoja och frågade om vi ville bli fotade. Why not liksom, vi är ju så vana vid att posa med djur nu ;) På kvällen bokade vi bio, Sherlock Holmes 2 tänkte vi se. Först skulle vi äta, och efter en stund bestämde vi oss för McDonalds. JISSES vad gott det var!!! Har bestämt oss för att äta där imorgon också, sjukt att man kan ändra sig från att avsky McDonaldsmat till att nästan längta efter det :) Efter maten kilade vi upp till bion, Major Cineplex heter det, och den var ENORM! Filmen var dessutom grymt bra, se den! Gick hem vid 12-tiden och passerade vår lobby, och i baren står en thaitjej som jobbar och på sig har hon en röd/svart klänning som jag varit på jakt efter sen dag 1 här i Pattaya. Har letat överallt, i alla marknadsstånd och affärer men utan resultat. Eftersom vi inte har mer än en dag kvar här, och jag inte lär hitta en likadan någonstans så frågar Tomas (såklart, vad hade jag gjort utan honom i vissa lägen?) var tjejen köpt den. Hon berättade att hon köpt den av gatusäljare som springer förbi här med jämna mellanrum, tidigare under dagen. Jaha tänkte vi, det var ju inte till så stor hjälp. Men vänta sa hon, du kan få köpa min! Hon hade använt den i 12 timmar, och hon hade köpt den för 400 baht men jag kunde få den för 300. Helt sjukt tänkte jag, när hon bad mig följa med till toa så jag kunde få pröva den. Den satt helt perfekt och är såååå snygg! Klappat och klart, klänningen blev min och det har jag helt och hållet Tomas att tacka för :)

Idag ringde klockan vid 07.45 och vår songthaew hämtade upp oss vid 09.00 för att ta oss till båten. Igår bokade vi in en "3 islands trip", en båttur med snorkling och fiskning på 3 olika öar. Vågorna var SJUKT höga och vår speedboat kastades upp och ner. Efter ett tag stannade vi mitt i havet och kastade ankar för att fiska. Jag fick en minimal fisk som jag tyckte fruktansvärt synd om, dessutom gungade båten nåt enormt. En kille svimmade och spydde och resten av oss var gröna i huvudet trots sjösjuketabletter, så vi fick köra in till land så att alla vi som mådde dåligt fick hoppa av. Vi gick iland på en ful ö med massa indier, och överallt stod det skyltar om att man inte fick göra sina behov i naturen för då fick man 1000 baht i böter... Efter ett tag åkte vi vidare till Koh Larn, denna gången såg vi en annan del av ön. Solade och badade och njöt av thailunch...mm vad gott...? :) När vi var klara var det dags för snorkling, synd bara att det var så vågigt på havet, för sikten var inte precis klar.

Ikväll blir det bara lugnt, åker upp till Bangkok imorgonkväll för att åka till Sydney på morgonen den 28:e, ska bli sjukt spännande, lite nervös är man över allt som väntar en... Träffade en sjukt trevlig australiensare idag på båtturen, det är otroligt hur artiga och trevliga dom är! Killen som heter Jay bor vid Perth, så vår plan lutar lite åt att åka dit efter vi varit i Sydney någon månad. Han sa att man tjänar runt 280 kronor/timme av att jobba på farmer - precis det vi vill göra! Nåja, tiden och ödet får utvisa var vi ska ta vägen...


Kommentarer
Postat av: mama

ni är fina och glada,apan har trokig,den lila och den stora tiger sover,skorpioner är äckliga.Fina sista upplevelser där .Puss och kram

2011-12-28 @ 01:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0