Att smygduscha i ett obetalt rum...

Fixade nytt boende idag eftersom det var HELT omöjligt att bo kvar på Sairee Cottage där vi bor bu eftersom någon hade bokat vårt rum... Säkert. Nåja, eftersom vi har betalt till imorgon så ville vi inte gärna betala dubbelt, så idag gick vi ut på gatorna och frågade om någon hade rum lediga. Thailändarna är inte så villiga till att låta en boka ett rum i förtid, om man inte checkar in samma dag, men denna snälla tjej förstod engelska och lät oss checka in dagen efter, stanna i 5 nätter och ÄVEN få nyckeln till rummet. Detta innebär att hon förlorar 400 Baht eftersom ingen kan bo där inatt... Nåja, vi var lyckliga för det, åkte hem och packade och gjorde oss klara för flytt dagen efter. Saken är den att vi har haft kalldusch sen dag 1 här på ön, och kvällarna har blivit ganska kyliga på sistone, och en kalldusch är inget man direkt ser fram emot när solen gått ner... Tjing-tjing sa det i våra huvuden då vi kom på det faktiskt finns varmdusch på det nya stället som vi i och för sig inte har tillträde till förrän imorgon (punktpunktpunt) :) Så vi packade duschgrejer, smög förbi receptionen som 2 jävla turister med varsin väska på ryggen, snabbt som fan in i rummet, stängde och låste ;) Vågade inte tända lampan ifall någon skulle se, så i halvmörker slängde jag av mig kläderna för en efterlängtad varmdusch...vad händer? INGEN JÄVLA STRÅLE FRÅN DUSCHEN!!! Där står jag som ett fån och tror att jag skulle få en varmdusch gratis. HA HA HA! Strålen var ungefär lika stark som när det duggregnar ute, dessutom var den kall. Kul. Fick istället tvätta mig i vasken, kallt och jävligt, och att skölja ur balsam ur relativt långt hår med liten minimal vattenstråle går sådär bra. Jag fick assistera Tomas med att hälla vatten på honom med plastskålen man egentligen har till för att "spola" i toaletten med.... Så nu sitter vi här på en restaurang med varsin halv cheeseburgare i magen och jag med balsamrester i håret... Men rena är vi i alla fall! :) Upptäckte dessutom att tjejen/ägaren satt i receptionen när vi lämnade stället, jag hade dött av skam om hon kommit och knackat på när jag stod och svor i badrummet :) Får väl hoppas att hon sätter igång duschen till imorgon när det är dags att flytta in :) Positivt är iaf att vi har wifi på rummet eftersom det ligger granne med restaurangen vi är på nu. Dessutom kommer vi slippa höra alla grodor, syrsor, fåglar och vår lilla vakthund som ligger och morrar på allt som rör sig utanför... En hel natts sömn - here I come! :)


Kommentarer
Postat av: Tobias

hahaha fan vad snopet=)

2011-12-13 @ 18:07:39
Postat av: Anonym

julgran ser konstig i nästan 30 grader värme.Jag hoppas att ni får den efterlängtade varm vatten.Puss och kram.

2011-12-13 @ 20:41:37
Postat av: Emma Lenngren

Jag har varit i Thailand och spyr lite nar du sager att ni duschade med toahinken... URK! hahaha..

2011-12-17 @ 00:52:46
URL: http://emmalenngren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0