Att kommunicera med thailändare...

I Thailand är alla döva tydligen, för alla jävlar spelar så högt på restaurangerna så att man inte kan ha en konversation med den som sitter mittemot...eller så försöker dom bara få ut oss från stället, jag vet inte :) Vi är smått irriterade idag, jäkla personal på vårt boende, inte nog med att dom (garanterat) snodde Tomas plånbok, utan dom har sagt till oss fram och tillbaka hela tiden att vi kan bo där hur länge vi vill, inte bo där, bo där till den 5 december, bo där hela december ut, checka ut en dag tidigare fast vi betalt, inte har några lediga rum fastän dom har det... Blablabla. Nu har vi spenderat lite tid för att hitta nytt ställe att bo på, men vi får se hur vi gör. Ingen i detta jävla landet kan ju engelska, sjukt svårt att kommunicera då? Suck. Har iaf planer på att boka in dykarkurs nästa vecka, ska bli spännande (om jag vågar och inte panikar loss) Äh, har ju en Master Diver annars som vill ta ner mig under ytan, bara han och jag... HAHA, usch och fy för sliskiga män! Nåja, kvällen blir nog lugn, börjar friskna till så smått men är ännu inte helt 100. Thailändska förkylningspiller är dock the shit! Riktigt bra grejer det där :) Smarta jag skulle ge mig på att bada under vår förra partykväll vilket resulterade i förkylning, halsont och en jäkla huvudvärk :( Var verkligen inte värt det, men jag antar att det är något man måste uppleva när man är här. Lyckades supa bort mina (ärligt stulna) flipflops vid stranden OCH sen hitta dom igen dagen efter, det ni! ;) Dags att lämna restaurangen innan jag får allvarliga hörselskador, ha det bra där hemma! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0